امکان آبریزش بینی دائمی کودکان وجود دارد؟

متخصصان در واکنش به نگرانی بسیاری از والدین مبنی بر دائمی بودن آبریزش بینی کودکان، این شرایط را طبیعی و زودگذر معرفی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کودکان زیر شش سال به طور معمول در هر سال بین شش تا هشت مرتبه مبتلا به سرماخوردگی می‌شوند که علائم این بیماری ممکن است تا ۱۴ روز ادامه یابد. متخصصان این وضعیت را بسیار طبیعی می‌دانند و استدلال می‌کنند که تکامل سیستم ایمنی کودکان باعث می‌شود این افراد بیشتر از بزرگسالان در معرض جذب ویروس‌های بیماری‌زا قرار بگیرند. علائم سرماخوردگی کودکان بین ماه‌های سپتامبر و آوریل تشدید می‌یابد، چرا که کودکان در این بازه زمانی و به علت حضور در مدارس یا مهدکودک‌ها، بیشتر در معرض تنفس آلاینده‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها قرار می‌گیرند و از آن‌جا که سیستم ایمنی بدن آن‌ها قدرت کافی برای مبارزه با این عوامل بیماری‌زا را ندارد، بیشتر از بزرگسالان سرما می‌خورند.

به ادعای متخصصان، وضعیت سرماخوردگی در کودکان بعد از گذشت ۱۰ روز رو به بهبودی می‌رود، با این حال اگر علائم سرماخوردگی طولانی باشد، احتمال آلرژی در آن‌ها وجود دارد که این فرضیه در ماه‌های خاصی از سال که مواد آلرژی‌زا بیشتر می‌شود، قوت می‌گیرد، در این شرایط باید کودک را به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا پزشک متخصص آلرژی برد تا داروهای مناسبی برای درمان او تجویز شود.

کودکانی که دارای علائم ویروسی مانند تنگی نفس، خودداری از نوشیدن مایعات یا تنفس سریع هستند، باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنند تا از بالا رفتن دمای بدن آن‌ها و عواقب خطرناک بعد از آن پیشگیری شود. والدین در صورت مشاهده علائم عفونت گوش مانند درد یا احساس گنگ در شنوایی نیز باید هر چه سریع‌تر کودک را نزد پزشک ببرند تا اقدامات درمانی زودتر آغاز شود.

والدین باید از همان سال‌های اولیه زندگی کودکان به آن‌ها اصول نظافت مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها را آموزش دهند تا احتمال بیمار شدن آن‌ها را به حداقل برسانند، همچنین آموزش رفتارهای دیگر مانند گرفتن قسمت پایینی آرنج جلوی بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه می‌تواند در کاهش ابتلاء به سرماخوردگی نقش مهمی ایفا کند.

کد خبر 629567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.