لزوم استفاده از ظرفیت خیران برای تاثیرگذاری در بودجه‌ریزی آموزش‌وپرورش

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است از ظرفیت خیران جهت تاثیرگذاری برای بودجه‌ریزی آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _ سه‌شنبه ششم دی‌_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارزش کار فعالین عرصه آموزش و پرورش در استان، اظهار کرد: هر نهادی اگر زیرساختی برای آموزش ایجاد کند ارزش کارش کمتر از معلمی و تعلیم به دانش آموزان نیست لذا جایگاه خیرین مدرسه‌ساز بسیار والا است.

وی تصریح کرد: اگر از ظرفیت خیرین جهت تأثیرگذاری برای بودجه‌ریزی آموزش و پرورش استفاده شود، بهتر است تا با مدیریت صحیح و بر اساس اولویت بندی‌های صورت گرفته نوسازی و مقاوم سازی مدارس صورت پذیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام به موضوع فرهنگ‌سازی امورات خیری مدرسه‌سازی در تمام شهرستان‌ها افزود: جهت استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برای نیل به اهداف مشترک پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای منعقد و بندهای آن به صورت ویژه پیگیری شوند تا شاهد محرومیت‌زدایی در فضاهای آموزشی سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: استان چهارمحال‌وبختیاری جز استان‌های کم برخوردار است، محرومیت‌های زیاد آن باعث مشکلات متعددی در سطح استان شده که شهرستان فارسان علاوه بر این مشکلات دارای مشکل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار است، اما اصلی‌ترین مسئله آب آشامیدنی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

وی با اشاره به مشکل اراضی ملی و مستثنیات در استان، خاطرنشان کرد: در بعضی از نقاط مشاهده می‌شود زمین ملی به خانه‌های مسکونی چسبیده و همین موضوع منجر به مشکلات عدیده برای شهرداری، دهیاری و مردم شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تبیین ظرفیت‌های قانونی و سهم شوراها در تقویت مردم‌سالاری دینی بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل محلی و روزمره خدمات‌دهی کنند، لذا ضروری است که مجلس و دولت اختیارات خود در این حوزه‌ها را به شوراها واگذار کنند.

هاشمی تصریح کرد: بدون تردید آموزش شوراهای اسلامی در راستای آگاه‌سازی اعضا به وظایف و اختیارات خود و آشنایی با مسائل حقوقی و مالی، کیفیت مدیریت شهری و روستایی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 629565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.