کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان شامل مالدیو، برونئی، لوکزامبورگ، سورینام، مونته‌نگرو، بوتان و مغولستان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان معمولاً بسیار کوچک و دورافتاده هستند و جمعیت بعضی از آن‌ها حتی از تعداد افراد کوچک‌ترین شهرهای توسعه‌یافته دنیا نیز کم‌تر است. این کشورها اغلب به دلیل کمبود زمین و منابع، توانایی بسیار محدودی برای تولید ثروت دارند و بسیاری از ساکنان آن‌ها به کشورهای بزرگ و پیشرفته مهاجرت کرده‌اند. در ادامه شما را با کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان آشنا می‌کنیم:

مغولستان، ۳,۰۶۸,۲۴۳ نفر

کشور مغولستان دارای کوه‌ها و بیابان‌های زیاد و زمین‌های قابل کشت بسیار کمی است. بنابراین یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. از سال ۲۰۱۶ میلادی، جمعیت این کشور سه میلیون و۶۸۲۴۳ نفر برآورد شده است. زبان رسمی این کشور، مغولی است و نزدیک به ۴۰ تا ۴۵ درصد از جمعیت آن در اولان‌باتور (Ulaanbaatar)، پایتخت مغولستان و اطراف آن زندگی می‌کنند. وضعیت کار در این کشور چندان خوب نیست و آب و هوای آن سرد و خشک است.

کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

بوتان، ۷۵۸,۲۸۸ نفر

بوتان کشوری کوچک و کوهستانی در جنوب قاره آسیا است که در قلب هیمالیای شرقی قرار دارد. این کشور دارای زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی منحصربه‌فرد است و مساحت ۳۸ هزار و ۳۹۴ کیلومتر مربع آن، تنها ۷۵۸ هزار و ۲۸۸ نفر جمعیت دارد. در این کشور صومعه‌های زیبا و کوه‌های سر به فلک کشیده بی‌نظیری دیده می‌شود. زبان رسمی سومین کشور کم جمعیت آسیا، دزونگخا (Dzongkha) است و Ngalop و Sharchop دو گروه قومی اصلی مردم بوتان محسوب می‌شود.

مونته‌نگرو، ۶۴۲,۵۵۰ نفر

مونته‌نگرو با کوه‌های ناهموار و روستاهای قرون وسطایی خود، نهمین کشور کوچک اروپا از نظر جمعیت محسوب می‌شود.بیش از ۹۰ درصد از جمعیت آن اسلاو (Slavic) هستند و تنها زبان رسمی ساکنان این کشور مونته‌نگرو است. جمعیت این منطقه ۶۴۲ هزار و ۵۵۰ نفر برآورد شده و پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر آن، پودگوریتسا است.

کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

سورینام، ۵۹۱,۹۱۹ نفر

سورینام، کشوری کوچک در ساحل شمال شرقی آمریکای جنوبی است که با مساحت ۶۳ هزار و ۲۵۲ مایل مربع (۱۶۳,۸۲۱ کیلومتر مربع)، کوچک‌ترین کشور این قاره محسوب می‌شود. این کشور از جنگل‌های بارانی استوایی پوشیده شده است و با ۵۹۱ هزار و ۹۱۹ نفر سکنه، به عنوان کم‌جمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. زبان رسمی مردم این کشور هلندی است و به دلیل قرار گرفتن در امتداد خط استوا، آب و هوای معتدل دارد. دمای هوا در سورینام در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند و دارای دو فصل بارش است که یکی از آن‌ها از ماه دسامبر تا اوایل فوریه و دیگری از اواخر ماه آوریل تا اواسط اوت ادامه دارد.

لوکزامبورگ، ۵۹۴,۱۳۰ نفر

لوکزامبورگ کشور کوچکی است که از هر طرف با خشکی محصور شده و با آلمان، فرانسه و بلژیک هم‌مرز است. مساحت کل این کشور حدود ۲۵۸۶ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۹۴ هزار و ۱۳۰ نفر برآورد شده است. لوکزامبورگ یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی محسوب می‌شود و زبان‌های رسمی آن لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی است. بزرگ‌ترین اقلیت قومی آن پرتغالی‌ها هستند و شهر لوکزامبورگ، پایتخت و یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. لوکزامبورگ دارای جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بی‌نظیری است و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

برونئی دارالسلام، ۴۴۳,۵۹۳ نفر

برونئی کشور کوچکی است که در سمت شمالی جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. این کشور دارای آب و هوای استوایی گرم و مرطوب است و از جنوب با مالزی و از شمال با دریای جنوبی چین، مرز مشترک دارد. جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۷ تنها ۴۴۳ هزار و ۵۹۳ نفر برآورد شده است و دومین کشور کم‌جمعیت آسیا محسوب می‌شود. ۷۶ درصد از جمعیت برونئی در مناطق شهری زندگی می‌کنند. قوم مالایی ۶۵،۷ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد و زبان رسمی ساکنان آن مالایی است. اکثریت مردمان این کشور، مسلمان هستند

مالدیو - ۳۹۲,۷۰۹ نفر

مالدیو با ۳۹۲ هزار و ۷۰۹ نفر سکنه، کم‌جمعیت‌ترین کشور آسیا محسوب می‌شود. این کشور از ۲۶ جزیره مرجانی تشکیل شده است که در ۱۱۵ مایل مربع (۲۹۸ کیلومتر مربع) پراکنده شده‌اند. فرهنگ مالدیو تحت تأثیر فرهنگ کشورهای همسایه آن مانند هند جنوبی و سریلانکا قرار دارد. ماله، پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری مالدیو است. فصل‌های اصلی این کشور، خشک یا بارانی است که فصل بارانی از اواخر ماه آوریل تا اواخر اکتبر ادامه دارد.

کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

کد خبر 629560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.