۱۲ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان تشییع شدند

هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های زاهدان، زابل، فنوج و نیکشهر تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایمنا، سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن اظهار کرد: پیکرهای مطهر شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سوم دی از طریق فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر وارد سیستان و بلوچستان شدند.پنج شهید در نقاط مختلف شهرستان زاهدان، پنج شهید در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و ۲ شهید در فنوج و نیکشهر تدفین شدند.

وی تصریح کرد: سهم زاهدان پنج شهید گمنام است که یک شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان، مجتمع ۴۰۰ واحدی کوی پلیس، پادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، محوطه استانداری، و یک شهید گمنام نیز در مرکز فرهنگی موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع تدفین شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: سهم سیستان پنج شهید گمنام است که یک شهید در تیپ مردم یاری علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و یک شهید هم در روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین شدند. یک شهید گمنام در فنوج و یک شهید نیز در روستای دسک شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین شدند.

سرتیپ کوهکن تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که تقریباً در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تا کنون برای بیش‌از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیکرهای مطهری که تازه تفحص شدند از آن رزمندگانی هستند که در عملیات بدر، رمضان، کربلای پنج و ۶، والفجر یک، بیت المقدس و تک دشمن در سال ۶۷ در مناطق شرق دجله، شرق ‏بصره، شلمچه و سومار به شهادت رسیدند.‏

منبع: ایرنا

کد خبر 629519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.