لاوروف: اوکراین مایل به سازش نیست

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه امروز در جمع مدیران رسانه‌های روسیه گفت که رئیس‌جمهوری اوکراین و اربابانش مایل به سازش نیستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از تاس، سرگئی لاوروف گفت: (ولودیمیر) زلنسکی در جریان سفر به آمریکا گفت که صلح عادلانه به معنی سازش نکردن است. این دقیقاً همان چیزی است که برای شکست روسیه نه فقط در کارزار نبرد، بلکه در سطح راهبردی به آن نیاز دارند؛ سازش نمی‌کنیم و اراده خود را تحمیل می‌کنیم.

لاوروف با بیان اینکه چکیده اوضاع جاری و هدف آنان بازداشتن دیگر کشورهاست، افزود: اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دیگر به‌خوبی متوجه این امر بوده و آن را درک می‌کنند.

کیریلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، امروز به پایگاه خبری لیگا گفت که اوکراین شبه‌جزیره کریمه را با ترکیبی از دیپلماسی و قدرت نظامی پس خواهد گرفت.

به گفته وی هیچ چیزی بدون زور اتفاق نخواهد افتاد و واحدهای ارتش با سلاح در دستشان به آنجا خواهند رفت.

بودانوف در ادامه افزود که اوکراین یک کشور به رسمیت شناخته‌شده در مرزهای ۱۹۹۱ است و هر کس با این مسئله موافق نیست با اصول سازمان ملل و نظم جهانی‌ای که از پایان جنگ دوم جهانی وجود داشته، موافق نیست.

این مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین مدعی شد با وجود اینکه روسیه در حال حاضر در بن‌بست قرار دارد، انتظار تغییر اساسی در خطوط مقدم اوکراین در زمستان نمی‌رود.

کد خبر 629421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.