عصرانه خبری شهرهای ایران در پنجم دی‌ماه

در این بسته خبری از سکونت ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان ایلامی در بافت‌های فرسوده تا ۴۴ محله پرمخاطره در شهر تهران و شهرداری بجنورد در تکاپوی توسعه سرمایه‌گذاری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

۱۵۰ هزار نفر از شهروندان ایلامی در بافت‌های فرسوده سکونت دارند

بابک محمدی آوندی، شهردار ایلام گفت: ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در حاشیه شهر ایلام با ۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که با احتساب روستاهای جدیدی چون هفت چشمه و چالسرا تعداد ساکنان مناطق دارای بافت فرسوده به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد.

۵۱۴ هکتار از بافت شهری خرم‌آباد پرمخاطره است

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه زلزله و مخاطرات طبیعی در کمین شهر و بافت‌های فرسوده هستند گفت: سه بافت پرمخاطره تاریخی، حاشیه نشین و فرسوده در شهر خرم آباد وجود دارد که مساحت آنها حدود ۵۱۴ هکتار است.

شهرداری بجنورد در تکاپوی توسعه سرمایه‌گذاری

جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد گفت: سرکنسول ترک در بوستان‌های مرکز استان شامل "باباامان"بش قارداش" و "دوبرار" حضور یافت و همچنین از زمین‌های تفکیکی پادگان ارتش و میدان کارگر (گاراژ سبحانزاده) بازدید کرد.

بافت فرسوده شهر تبریز رو به افزایش است

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با بیان اینکه بافت فرسوده شهری در کشور رو به افزایش است، گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، سالانه باید ۱۰ درصد بافت فرسوده شهرها احیا می‌شد.

حدود ۳۰ درصد بافت شهری بجنورد ناکارآمد است

جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد گفت: ۸۸۳ هکتار معادل حدود ۳۰ درصد از پهنه سه هزار و ۲۵۰ هکتاری مرکز خراسان شمالی بافت ناکارآمد شهری است.

موضوع ایمنی در تهران ضرورت دارد / ۴۴ محله در مخاطره فروریزش قرار دارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با بیان اینکه باید از پایه قرار گرفتن علم و دانش صیانت کرده و آن را اجرا کنیم، گفت: امیدواریم دست به دست هم دهیم و دیگران را نیز همراه کنیم تا در مدیریت شهری بتوانیم کار حرفه‌ای را با تکیه بر اهل علم و دانش اجرا و موضوع ایمنی در تهران را مدنظر قرار دهیم.

آمادگی ناوگان اتوبوسرانی رفسنجان برای مراسم تشییع شهید گمنام

محمدرضا سلمانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری رفسنجان از آمادگی ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات رسانی به شهروندان در مراسم تشییع شهید گمنام خبر داد.‌

گرمخانه شهرداری قدس آماده پذیرش افراد بی‌سرپناه

سعید شهلی، شهردار قدس با بیان اینکه با توجه به برودت هوا افراد بی‌سرپناه باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: گرمخانه شهرداری واقع در خیابان سنگستان شهر قدس دارای امکانات مناسبی بوده و پذیرای افراد بی‌سرپناه در ایام سرد سال است.‌

کد خبر 629387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.