نقد و بررسی مشکلات شهروندان بندرعباس

اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با امام جمعه این کلان‌شهر درخصوص مشکلات شهر و شهروندان و راهکارهای رفع آنها بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس امروز _دوشنبه پنجم دی_ در نشست اعضای شورای ششم با امام جمعه این شهر، اظهار کرد: این شورا با ترکیب انقلابی تشکیل شد و به دنبال آن، شهروندان انتظارات زیادی از این شورا دارند و می‌خواهند تحولی در اقدامات عمرانی که به چشم بیاید و نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید با تفکر و کار جهادی بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم، ادامه داد: مدیریت واحد شهری هنوز محقق نشده است، اما مدیریت هماهنگ شهری می‌تواند کمکی به شهرداری و شورا باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: در حال حاضر شاهد هدررفت منابع به دلیل ناهماهنگی بین سازمان‌ها و ادارات هستیم که نارضایتی شهروندان را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شهر بندرعباس به راحتی نمی‌تواند پیشرفت کند، مگر اینکه حضور سرمایه‌گذاران در شهر داشته باشیم، گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی بر مبنای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و اگر نتوانیم سرمایه‌گذاران خوبی را به شهر بیاوریم، شهر پیشرفت نخواهد کرد.

جراره افزود: شهرداری بندرعباس مطالبات زیادی از دستگاه‌های دولتی دارد که اگر با کمک امام جمعه و پیگیری شهردار انجام شود، می‌تواند کارهای عمرانی خوبی داشته باشد.

گلایه شهروندان از فعالیت وانت‌بارها و دست‌فروشان

یعقوب دبیری‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه با اشاره به نیروی مازاد شهرداری در ادوار گذشته، اظهار کرد: هرکدام از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی وظایف مشخصی دارند، اما تمام توقعات از شهرداری است.

وی افزود: معضل دیگر فعالیت وانت‌بارها و دست‌فروشان است که موجب نارضایتی مردم شده و در ادوار مختلف مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ بیش از ۱۳ دستگاه اجرایی و دولتی درگیر این مشکل هستند، اما همه تنها شهرداری را می‌بینند.

شورای ششم، مظلوم‌ترین و محروم‌ترین شورا

حجت‌الاسلام عبدالرضا حیدری‌سراحی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه به جرئت می‌توان گفت مظلوم‌ترین و محروم‌ترین شورای این شهر در دوره ششم بوده، اما بیشترین ترکش‌ها به‌سمت این شورا است، گفت: مشکلات و بدهی‌ها در این دوره مدیریت شهری زیاد است، البته اگر عوارض آلایندگی به کمک شهرداری بیاید در زمینه‌های عمرانی موفق می‌شویم.

بهره‌مندی از ظرفیت ساحل، خواسته مهم مردم بندرعباس

سیدمحمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مردم شهر بندرعباس بهره‌مندی از ظرفیت ساحل است؛ نواقص قانونی در حریم ۶۰ متری ساحل و سلیقه مجموعه مدیریت‌ها به‌ویژه در حوزه قضائی، مانع از اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری ساحلی می‌شود.

وی تصریح کرد: نقض قانون حریم دریا باعث شده است که بهترین نمای شهر تبدیل به محلی برای تعمیرگاه، فلافلی یا مجموعه‌هایی شود که به لحاظ ارزش بصری و ریالی برای شهر ارزشمند نیست و در واقع ساخت‌وساز در کل نوار ساحلی بدون پروانه شکل می‌گیرد.

به دنبال توسعه ناوگان حمل‌ونقل بندرعباس هستیم

حسن سالاری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: ۶۳ دستگاه اتوبوس شهری در بندرعباس موجود بود که تنها ۲۵ دستگاه در ناوگان استفاده می‌شد. ۷۶ راننده پایه یک با هدف خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان جذب شدند. در حال حاضر ۲۹۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر بندرعباس وجود دارد که از این تعداد تنها ۶۰۰ دستگاه فعال و نیمه‌فعال است؛ به دنبال توسعه ناوگان حمل و نقل، بهسازی و نوسازی آن نیز در حال عملیاتی شدن است.

استفاده از ظرفیت صنایع جهت احداث فضای سبز شهری

احمد کناری‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص ایجاد فضای سبز در صنایع گفت: با رایزنی‌های انجام شده با اداره محیط زیست، صنایع باید به میزان ۲۵ درصد، فضای سبز احداث و از آن نگهداری کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از این صنایع قادر به اجرای این طرح نیستند، اما آمادگی دارند که این اتفاق در محدوده شهری رقم بخورد؛ این ظرفیت نیاز به یک حمایت بالادستی دارد تا به سمت شهر سوق داده شود.

حال فرهنگی شهر بندرعباس خوب نیست

حجت‌الاسلام احمد عامری‌سیاهویی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: حال فرهنگی شهر خوب نیست و وضعیت مناسبی ندارد زیرا یا دستگاه‌ها با یکدیگر یکپارچه نیستند یا در شهرداری کارآمدی وجود ندارد.

عیسی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه بازگشایی معبر اسلام‌آباد از موضوعاتی بود که باید به آن توجه می‌شد، افزود: در اغتشاشات اخیر بسیاری از جوانان ما در سطح کشور جان خود را از دست دادند و ضرر و زیان‌هایی به شهر وارد شد که باید جبران و پیگیری شود.

کد خبر 629353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.