پاسخگویی نهادها شاخصه توسعه پایدار است

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پاسخگویی نهادهای اجتماعی از شاخصه‌های توسعه پایدار است.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما امید است و هرکس در هر جایگاهی که قرار گرفته است باید در جامعه امید ایجاد کند، اظهار کرد: پاسخگویی نهادهای اجتماعی از شاخصه‌های توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: رشد با توسعه فرق دارد و هر توسعه‌ای را قبول نداریم، ما توسعه‌ای را قبول داریم که پایدار باشد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته در راستای توسعه پایدار میزان تخریب محیط زیست و تأثیر آن در دهه‌های بعدی در خصوص پروژه‌های عمرانی مطالعه و بررسی علمی می‌شود و مشخص می‌کنند اجرای این پروژه تا چه میزان بر بشریت، محیط زیست و کره زمین اثر منفی خواهد گذاشت و چنانچه اثرات منفی آن زیاد باشد از اجرای پروژه می‌گذرند.

وحیدافشار با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیری برای افزایش ساخت‌وساز و مقرون به‌صرفه بودن فعالیت در این حوزه برای سازندگان تصریح کرد: در احداث هر مترمربع ساختمان برای حداقل هفت نفر در روز شغل ایجاد می‌شود؛ به عنوان نهادی که ساخت و ساز و سیاست‌های این حوزه در دستان ما است، در برابر شهروندان مسئول هستیم.

وی اضافه کرد: هر ساختمانی که احداث می‌شود به‌طور سالانه برای چندین هزار نفر روز شغل ایجاد می‌کند و وظیفه ما تسهیلگری در این حوزه است، بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، سد معبر، طلاق، فقر، تجرد، بزه، اعتیاد، هنجارشکنی، قاچاق، خشونت، خرابکاری، رانندگی پرخطر، و مزاحمت از محل رکود در حوزه ساخت‌وساز و وجود نداشتن شغل نشئت می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: به عنوان عضو شورای اسلامی شهر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مسئولیت اجتماعی داریم و وظیفه خود می‌دانیم از سازندگان حمایت و مسیر را برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه هموار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی بسیار بالا رفته است و توجیه اقتصادی برای سازندگان ندارد، گفت: ساخت‌وساز تنها منبع درآمد شهری نیست، بلکه یک صنعت و موتور اقتصادی است که رکود آن سبب کمبود شغل و ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

کد خبر 629352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.