توجه به منابع درآمدی پایدار ضروری است

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توجه به منابع درآمد پایدار باید در دستور کار شهرداری این کلان‌شهر قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل اعظم‌انهر امروز _دوشنبه پنجم دی‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ریل‌گذاری توسعه در شهر معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری انجام می‌شود، لذا از زحمات خالصانه مدیران مناطق قدردانی می‌کنم و معتقدم مناطق باید آشتی‌دهنده سرمایه‌گذاران، مودیان و شهروندان با مدیریت شهری باشند و در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه لازمه رسیدن به درآمد پایدار جذب سرمایه‌گذار و مشارکت مردمی است، تصریح کرد: نباید شهروندان امروزی خود را شهرنشین بدانند و باید برای تفکر شهروندی خدمات شایسته به‌ویژه در حوزه فضای سبز، زیباسازی و عمرانی را ارائه دهیم، مدیریت شهری برای تحقق این هدف باید در جنبه‌های آموزشی و تبلیغی بیش از پیش تلاش کند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: منابع درآمد پایدار که در سال‌های گذشته مغفول مانده است باید بیشتر مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد. مواردی همچون سهم شهرداری از تعرفه صدور گذرنامه و گواهینامه و سهم شهرداری برای هر سفر بار، درصد ارزش افزوده، عوارض گمرکی، درصد جرایم رانندگی که به خزانه واریز می‌شود، حق مردم ارومیه است که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید شورای اسلامی شهر نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات است، ضمن اینکه به فکر حقوق ۸۱ میلیاردی کارکنان شهرداری هستیم، از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت نیز غفلت نکرده‌ایم.

اعظم‌انهر گفت: با توجه به تصویب و ابلاغ سند میان‌کار طرح جامع از بعضی از مسئولان مربوطه گلایه‌مند هستیم که عجولانه و بدون نظر کارشناسی شورای اسلامی شهر این طرح را پیش بردند و منافع بلندمدت مردم را به مخاطره انداختند، به‌ویژه در موضوع جمعیت ارومیه و شریان اصلی شهر، صدای شورا کمتر شنیده شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری و شهردار ارومیه مجاهدانه در راستای منافع این شهر و اصلاح طرح جامع تلاش کرده است و پیگیر حقوق شهروندان خواهد بود.

کد خبر 629348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.