افزایش سرعت ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در لس‌آنجلس

کارن باس، شهردار جدید لس‌آنجلس آمریکا، قانون تسریع احداث خانه‌های مقرون‌به‌صرفه را امضا کرد و متعهد شد به بحران بی‌خانمانی در سراسر شهر خاتمه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون جدید حل بحران بی‌خانمانی فرایندی ۶۰ روزه را برای ساخت خانه‌های ۱۰۰ درصد مقرون‌به‌صرفه در برمی‌گیرد که به ادعای کارن باس، ارائه مجوز خرید، بهره‌گیری از خدمات و فرآیند سکونت در آن‌ها تنها پنج روز طول خواهد کشید. تمام افرادی که به دلیل نداشتن خانه در کمپ‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها سکونت دارند می‌توانند برای خرید این خانه‌ها با قیمت بسیار پایین اقدام کنند و به انجام مراحل بعدی برای سکونت در آن‌ها بپردازند.

کارن باس پیش از این‌که به سمت شهرداری لس‌آنجلس برسد بارها بحران بی‌خانمانی شهر را مورد انتقاد قرار داده بود و به همین دلیل در همان روز اول آغاز مدیریت شهری، از سرعت بخشیدن به پروژه ساخت سازه‌های مقرون‌به‌صرفه خبر داد. وی ادعا کرده است که در حال حاضر حدود ۴۰ هزار شهروند بی‌خانمان در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند که پروژه جدید به خانه‌دار شدن بیش از ۱۷ هزار نفر از آن‌ها منجر خواهد شد. باس در کنفرانسی که به همین منظور برگزار شد اعلام کرد که هیچ‌گونه غفلت در پیاده‌سازی پروژه ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه را نخواهد پذیرفت و بودجه بیشتری را برای اجرای زودهنگام آن تأمین خواهد کرد تا به وضعیت اضطراری بی‌خانمانی در شهر پایان دهد.

افزایش سرعت ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در لس‌آنجلس

بدیهی است که با وجود نیاز بیشتر به بودجه برای سرعت بخشیدن به ساخت خانه‌های جدید، مزایای اقتصادی بیشتری پیش روی لس‌آنجلس قرار خواهد گرفت که باس از تخصیص این هزینه‌ها برای احداث خانه‌های مقرون‌به‌صرفه بیشتر خبر داده است.

بعضی از نهادهای غیردولتی محلی نیز عزم خود را جزم کرده‌اند در فرآیندهای ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه، شهردار لس‌آنجلس را یاری کنند که از مهم‌ترین طرح‌های ارائه شده در این زمینه می‌توان به تعهد یکی از کمپانی‌های شهر به ایجاد ۴۹ واحد ساختمانی برای افراد بی‌خانمانی اشاره کرد که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بی‌خانمانی در بسیاری از شهرهای ایالات متحده آمریکا به یک بحران واقعی تبدیل شده است و همین امر مدیران را به ارائه نوآوری‌هایی برای پایان دادن آن سوق داده است.

کد خبر 629332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.