ابقای سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ژاپن تا جام‌جهانی ۲۰۲۶

فدراسیون فوتبال ژاپن برای ماندن «هاجیمه موریاسو» به‌عنوان سرمربی تیم‌ ملی این کشور به جمع‌بندی نهایی رسید تا در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا و جام‌ جهانی بعدی هم روی نیمکت بنشیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ژاپن در جام‌جهانی ۲۰۲۲، عملکرد درخشان و دور از انتظاری داشت و با شکست دادن آلمان و اسپانیا، قدرت‌های فوتبال دنیا، علاوه‌بر حذف آلمان از دور رقابت‌ها، به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد، اما با شکست برابر کرواسی نایب‌قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ آن‌هم در ضربات پنالتی، برای چهارمین‌بار در تاریخ فوتبال خود از راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی بازماند و نتوانستند شگفتی جدیدی خلق کند.

شنیده‌ها از منابع ژاپنی حکایت از این دارد که سران فدراسیون فوتبال ژاپن به هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی این کشور اعتماد و ایمان دارند و این مربی جوان به کار خود بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد و به‌زودی این خبر به‌صورت رسمی اعلام می‌شود تا موریاسو تیم را آماده جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا کند.

از مارسلو بیلسا به عنوان جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی موریاسو نام برده می‌شد که به نظر می‌رسد در نهایت فدراسیون فوتبال ژاپن تصمیم گرفت که به این سرمربی ۵۴ ساله اعتماد کرده و او را در پستش ابقاء کند؛ گفتنی است موریاسو اکنون به نخستین سرمربی در تاریخ فوتبال ژاپن تبدیل می‌شود که بعد از جام‌جهانی به کار خود در نیمکت سامورایی‌ها ادامه خواهد داد.

ژاپنی‌ها در دیدار مرحله گروهی مقابل کاستاریکا و شکست سرافرازانه برابر کرواسی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی، بدون اینکه از کسی طلبکار باشند و عملکردشان را فوق‌العاده تلقی کنند، مقابل هوادارانشان سر تعظیم فرود آوردند و از مردم ژاپن بابت شکست‌ها، در کمال فروتنی عذرخواهی کردند.

کد خبر 629318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.