راه‌اندازی جهاد مدرسه‌سازی در تابستان سال آینده

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در فصل تابستان سال آینده، جهاد مدرسه‌سازی راه‌اندازی می‌شود و از تمام ظرفیت‌های مردمی برای رسیدن به این هدف استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی در دومین روز گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور، اظهار کرد: یکی از ابعاد بارز زندگی حضرت زهرا (س) مبارزه و جهاد در راه دفاع از ولایت است، اکنون دشمن مسیر ولایت را هدف قرار داده است، بنابراین باید دقت کنیم تا در این مسیر پیروز شویم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به انجام مسئولیت‌ها و وظایف در سازمان نوسازی مدارس، افزود: با وجود برخی مشکلات، لازم است تکالیف خود را به درستی انجام دهیم و در ایفای نقش و انجام مسئولیت‌ها موفق باشیم، همچنین باید در امر خطیر مدرسه‌سازی فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام شود، باید از ظرفیت‌های زیرساختی و منابع خدادادی استان‌ها استفاده شود و با تمام افرادی که می‌توانند در این مسیر کمک کنند، همراه و همگام باشیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر لزوم توجه به معنویات در فعالیت‌های مدرسه‌سازی، تصریح کرد: نگاه و رویکرد ما در دوره جدید نباید تنها توجه به آورده مالی خیران باشد، بلکه برکت خیر و برکات حاصل از ورود به این عرصه حائز اهمیت است که این نگرش موجب رشد معنوی و بالا رفتن سطح فعالیت‌های ما خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تکریم خیران و نیکوکاران است، اضافه کرد: حضور مؤثر و سرشار از انگیزه خیران باعث نشاط و انرژی است تا اقدامات به نتایج بهتر و موثرتری منجر شود.

خان‌محمدی با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان نوسازی مدارس، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از بارزترین مصادیق برای ایفای مسئولیت اجتماعی مردم در خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش است، بر همین اساس باید در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بتوانیم برنامه‌ریزی مؤثر و مثبتی برای جذب منابع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان سال آینده، جهاد مدرسه‌سازی راه‌اندازی خواهد شد و از تمام ظرفیت‌های مردمی برای دستیابی به این هدف استفاده می‌کنیم.

حل مشکلات جامعه با بهره‌مندی از ظرفیت خیران

ناصر قفلی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای حل مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف راهبرد اساسی برای تحقق اهداف توسعه است که این امر در بخش مدرسه‌سازی طی سال‌های اخیر با مشارکت خوب خیران اثبات شده است.

وی افزود: ما باید قدر خیران را بدانیم و اگر به خوبی از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، اما انتظار این است که تمام مسئولان با مجامع خیران هم‌سو باشند و در کنار آن‌ها به جذب مشارکت‌های مردمی کمک کنند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: علاوه‌بر توان خیران مدرسه‌ساز، باید با افزایش همراهی این قشر که دل در گرو توسعه ایران دارند، بستر را برای سایر اقشار مردم در حوزه مدرسه‌سازی فراهم کرد.

کد خبر 629313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.