قلعه ضرغام‌السلطنه در حال تبدیل شدن به یک مخروبه است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: قلعه ضرغام‌السلطنه تبدیل به یک مخروبه و جایگاه معتادان شده است که نیازمند توجه خواهد بود.

عبدالله صفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان بروجن بیشتر تمایل داشتند که هزینه‌های خیری را در جهت ساخت مدارس روستایی هزینه کنند، بر همین اساس تعداد مدارس در شهرهایی از جمله نقنه، گندمان، بلداجی و فرادنبه اندک است.

وی افزود: با وجود اینکه در این شهرها دانش‌آموز داریم اما فضاهای آموزشی کم است، در صورتی که در روستاها مدرسه وجود دارد ولی دانش‌آموز به حد نصاب نمی‌رسد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در صورت افزایش تعداد دانش‌آموزان در شهرستان بروجن با مشکل فضای آموزشی مواجه می‌شویم، تصریح کرد: در شهر بلداجی امسال قرار بود ساختمان مقاطع دبیرستان و راهنمایی را ادغام کنند و دانش‌آموزان هر دو مقطع در یک مدرسه تحصیل کنند؛ من یک معلم هستم و این اقدام را در فضای مدارس پسرانه به لحاظ مشکلات اجتماعی به یک جنایت تشبیه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نبود خیران مدرسه‌ساز، مدارس شهرستان بروجن به حالت تخریب درآمده است، افزود: از مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان دعوت می‌کنم سفری به شهرستان بروجن داشته باشند و با مشکلات آشنا شوند یا خیران را به این شهرستان سوق دهند تا فرهنگ خیری در این خطه گسترش یابد.

صفیان تصریح کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی، زندگی عفیفانه، آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری پیشنهاد می‌شود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی امضا و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند.

وی ادامه داد: در سراسر دنیا یک منطقه را انتخاب و پرورش می‌دهند تا ماندگار شود، در زمینه آثار تاریخی نیز باید این‌گونه عمل کرد، زیرا میراث فرهنگی با مشقت حفظ شده و به نسل حاضر ارث رسیده است. در شهرستان بروجن در شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن چند اثر تاریخی ثبت شده است، اما تنها ثبت شدن کفایت نمی‌کند، زیرا در مرحله نابودی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تملک قلعه ضرغام‌السلطنه طبق توافق شهرداری با راه و شهرسازی قرار بود انجام شود، اما اداره کل راه و شهرسازی به تعهد خود عمل نکرد و عملاً این قلعه تبدیل به یک مخروبه و جایگاه معتادان شده است که نیازمند توجه خواهد بود.

کد خبر 629291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.