فضاهای آموزشی در مناطق عشایری شرایط نامساعدی دارد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه وضعیت فضاهای آموزشی دانش‌آموزان در مناطق عشایری بسیار نامساعد است، گفت: از مجمع خیرین مدرسه‌ساز دعوت می‌کنیم که از فضاهای آموزشی مناطق محروم شهرستان لردگان از جمله شهر سردشت بازدید میدانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه پنجم دی‌_ در نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت کار خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: مدرسه‌سازی موضوعی بسیار مهم به خصوص برای شهرستان لردگان است، از طرفی مردم انتظار بیشتری از دستگاه‌های مسئول دولتی دارند تا جهت هزینه‌کرد برای این موضوع پیش‌بینی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فضاهای آموزشی دانش‌آموزان در مناطق عشایری بسیار نامساعد است، افزود: در بعضی روستاها و شهرهای شهرستان لردگان مدارس به صورت کانکسی اداره می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در شهر سردشت تمام مدارس به صورت دو شیفت صبح و عصر برای دختران و پسران اداره می‌شود و با توجه به اینکه در یکی از مدارس شهر سردشت ۲۷۴ دانش‌آموز پسر و ۲۵۰ دانش‌آموز دختر وجود دارد، هر روزه برای شیفت بعدازظهر باید تعدادی از صندلی‌ها را جابه‌جا کنیم.

وی تصریح کرد: ضروری است در شهر سردشت مدرسه ۱۲ کلاسه تأسیس شود، در این راستا هر گونه اقدام و هماهنگی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری لازم باشد، همکاری می‌کنیم تا دانش‌آموزان این منطقه را از این شرایط نامطلوب نجات یابند.

حسین‌پورآقایی تاکید کرد: از مجمع خیرین مدرسه‌ساز دعوت می‌کنیم که از فضاهای آموزشی مناطق محروم شهرستان لردگان از جمله شهر سردشت بازدید میدانی داشته باشند.

وی گفت: شهرستان لردگان دارای بیشترین روستا در استان است و اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، با کاهش جمعیت مواجه می‌شوند که این خود مشکلات بسیاری به همراه دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مدیران در سطح شهرستان باید دغدغه‌های مردم را در اولویت قرار دهند، چراکه همکاری بین مسئولان استان رفع مشکلات را به دنبال دارد، ادامه داد: در شهرستان لردگان زمانی که یک مدیرکل استانی برای بازدید سفر می‌کند، شوراهای اسلامی در جریان قرار نمی‌گیرند؛ شوراهای اسلامی از تمام مشکلات یک شهر و روستا را مطلع هستند و نبود آنها در جلسات استانی یک ضعف محسوب می‌شود، زیرا شوراها می‌توانند مسائل را مطرح و حتی راهکار ارائه کنند.

کد خبر 629279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.