آزمون ورود به حرفه مهندسی ۸ و ۹ دی در کشور برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای هشتم و نهم دی با مشارکت ۱۵۷ هزار نفر در هفت رشته مهندسی و در ۸۰ شهر و ۱۰۴ حوزه امتحانی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، حامد مانی‌فر اظهار کرد: در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در روزهای هشتم و نهم دی‌ماه سال جاری در ۸۰ شهر و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه آزمون برای هشتم دی‌ماه در دو نوبت صبح و عصر و برای نهم دی‌ماه در نوبت صبح برگزار می‌شود، افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی برگزار می‌شود که برای رشته‌های عمران، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی در صلاحیت‌های طراحی (محاسبات)، نظارت، اجرا و در رشته معماری در صلاحیت‌های نظارت و اجرا و در رشته‌های نقشه‌برداری و ترافیک به صورت عمومی خواهد بود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به ثبت‌نام حدود ۱۵۷ هزار نفر داوطلب توضیح داد: در این دوره از آزمون‌ها ۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان را آقایان و حدود ۲۲ درصد از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مانی‌فر ادامه داد: استان تهران با ۲۵ هزار نفر شرکت‌کننده بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان و استان بوشهر با یک هزار و ۱۵۰ نفر شرکت کننده کمترین شرکت‌کنندگان را در این دوره از آزمون‌ها به خود اختصاص داده است.

کد خبر 629277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.