تعدادی از مدارس شهرستان کیار در شرف تعطیلی است

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بعضی مدارس شهرستان کیار به دلیل نبود منابع مالی در شرف تعطیلی است، گفت: مجمع خیرین با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به افزایش سرانه فضای ورزشی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _دوشنبه پنجم دی_ در نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: شورای اسلامی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام داده است که باید از تلاش‌های صورت گرفته، قدردانی شود.

وی گفت: در شهرستان کیار مدارسی وجود دارد که به دلیل نداشتن منابع مالی و تأمین امکانات اولیه در آستانه تعطیلی است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه توسعه فضاهای ورزشی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: مجمع خیرین با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به افزایش سرانه فضای ورزشی اقدام کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان خواستار ورود مجمع خیرین به تأمین هزینه‌های خرد مدارس در استان شد و با اشاره به اهمیت خط‌کشی راه‌های روستایی، گفت: در استان ما توجه به شهرها آن‌قدر زیاد شده است که روستاها نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه خط‌کشی راه‌های روستایی جزو مطالبه‌های این شهرستان است، تصریح کرد: شوراهای اسلامی بر اساس قانون یکی از مستحکم‌ترین پل‌های ارتباطی بین حاکمیت و مردم هستند و اگر چنین تشکل‌هایی نباشد، مطالبات مردمی آن‌طور که باید، پیگیری نمی‌شود.

میری با بیان اینکه مسئولان در جلسات استانی و شهرستانی جایگاه شوراهای اسلامی را تبیین کنند، ادامه داد: در راستای وظیفه مشورتی شورای اسلامی در استان، شهرستان و بخش است که اقدام به تشکیل جلسات با حضور مدیران استانی و شهرستانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ساخت جاده، اجرای خطوط شبکه برق و گاز، ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، رفع مشکل آب آشامیدنی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم روستاهای دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اینترنت در بعضی مناطق روستایی و عشایری شهرستان کیار وجود ندارد، با توجه به اینکه دسترسی به اینترنت پرسرعت حق طبیعی مردم است، اختصاص اعتبار لازم به این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 629275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.