الزام شرکت‌ها و صنایع بر رعایت استانداردهای مربوط به آلایندگی‌های زیست‌محیطی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با توجه به آلودگی کلان‌شهر اصفهان، اهمیت سلامت مردم و حمایت از تولید و اشتغال در جامعه، شرکت‌های تولیدی باید استانداردهای مربوط به آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی را رعایت کنند و اقدامات لازم جهت کاهش آلایندگی را انجام دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در هفتمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، با تاکید بر رعایت مقررات زیست‌محیطی توسط شرکت‌های تولیدی، اظهار کرد: با توجه به آلودگی کلان‌شهر اصفهان، اهمیت سلامت مردم و حمایت از تولید و اشتغال در جامعه، شرکت‌های تولیدی باید استانداردهای مربوط به آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی را رعایت کنند و اقدامات لازم جهت کاهش آلایندگی را انجام دهند.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان برای ارائه راهکارهای عملی در راستای کاهش آلودگی هوا مأموریت دارد، همچنین پیگیری اجرا و نظارت بر این اقدامات برعهده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به‌عنوان مدعی‌العموم است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان، دومین محور بحث و تبادل نظر اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی را رسیدگی به تخلفات صورت‌گرفته در خریدوفروش و ساخت‌وساز در زمین‌های واگذار شده در سنوات گذشته دانست و تصریح کرد: طی سال‌های گذشته زمین‌هایی با هدف ساخت‌وساز در قالب تعاونی‌های مسکن و شرکت‌های تولیدی واگذار شد، اما برخی از افرادی که این زمین‌ها را تحویل گرفتند، نتوانستند به تعهدات منعقد در قرارداد عمل کنند و طبق قانون باید این زمین‌ها به بیت‌المال برگردانده شود.

وی از تشکیل کارگروهی با هدف شناسایی و فهرست تمام واگذاری‌ها و تخلفات احتمالی در این اراضی با محوریت معاونت استانداری اصفهان و همکاری دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی، خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری از طرح پیشنهادی مبنی بر اختصاص برخی از زمین‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های مشابه از سوی دولت در استان اصفهان خبر داد و بر بررسی جامع ابعاد این پیشنهاد تاکید کرد.

کد خبر 629272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.