از مدل‌های جدید کسب‌وکار برای زنان حمایت می‌کنیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حمایت از مدل‌های جدید کسب‌وکار برای زنان گفت: زنان می‌توانند در مدل‌های اقتصادی خانواده‌محور فعالیت کنند و نقش کلیدی در پویایی اقتصادی جامعه و خانواده داشته باشند، لذا شورای اسلامی در کنار دستگاه‌های حمایتی، تسهیل‌گر و حامی آن‌ها است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مدل‌های جدید کسب‌وکار برای بانوان و برنامه شورای ششم جهت حمایت از زنان اظهار کرد: دو دسته شغل داریم که یکی از آن‌ها مشاغلی همچون مشاغل سنتی و تولیدی است که کسب‌وکاری را در جامعه پیش می‌برد، اما برای زنان و خانواده دو نکته مهم از جمله زنان سرپرست خانوار و دیگری مشاغل خانگی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست شرایط متفاوتی دارند، چراکه برای امرار معاش نیاز به کسب‌وکاری دارند که برای آن‌ها توانمندسازی ایجاد کند، لذا شورای اسلامی شهر در کنار دستگاه‌های حمایتی زنان، تسهیل‌گر و حامی آن‌ها است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری نیز در زمره سازمان‌هایی است که این حمایت‌گری برای آن اهمیت دارد؛ به همین منظور مکان‌هایی از جمله بازار گل و گیاه همدانیان در نظر گرفته شده است که با برپایی ۳۰ غرفه مشاغل خانگی برای افرادی که دارای مجوز مشاغل خانگی، تحت پوشش کمیته امداد یا از جامعه معلولان باشند، به آن‌ها کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر این است که باید در زیست‌بوم اقتصادی شهر اصفهان پژوهش‌هایی انجام شود، چراکه اگر بتوانیم مدل کسب‌وکار را به سمت مشاغل خانوادگی هدایت کنیم، علاوه بر توانمندسازی خانواده، به مدل پایدار کسب‌وکار در زیست‌بوم اقتصادی اصفهان نیز نزدیک می‌شویم؛ مصداق بارز این کلام «فرش اصفهان» است که در کارگاه‌هایی به‌صورت خانوادگی بافته می‌شود و هم‌اکنون نیز در جهان بسیار پرآوازه است؛ شرکت‌های خانوادگی در تمام جهان جزو مدل‌های موفق کسب‌وکاری به حساب می‌آید.

ضرورت حمایت از جایگاه زن و اهمیت تحکیم خانواده

کلاهدوزان گفت: منظور از مدل‌های جدید کسب‌وکار این است که به صورت دانش‌بنیان یا خانواده‌محور بتوان اقتصاد شهر اصفهان و حتی کشور را یک گام به پیش برد، بنابراین هرچقدر به زنان و خانواده نقش درستی داده شود، نتیجه مطلوبی به جامعه منعکس می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جایگاه زن و اهمیت تحکیم خانواده ادامه داد: ایجاد این زیرساخت برای استفاده بهینه، بجا و به‌موقع از توان بانوان در راستای حفظ و ارتقای منزلت و جایگاهی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی برای زنان وجود دارد، لازم است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری ششم از مدل‌های جدید کسب‌وکار برای زنان و خانواده حمایت می‌کند، چراکه اگر خانواده، محور اصلی کسب‌وکار باشد، زنان نیز به‌عنوان رکن اصلی آن فرصت شکوفایی خواهند داشت و این فرایند جامعه را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و دینی به سمت سعادت هدایت می‌کند.

وی گفت: ایجاد یک محیط امن کسب‌وکار که در آن بانوان و مادران بتوانند با آسودگی خاطر، در کنار فعالیت اجتماعی و اقتصادی به تربیت فرزند بپردازند، بسیار حائز اهمیت است، لذا اگر به سمت اشتغال خانوادگی حرکت کنیم، نقش محوری مادر نیز در بستر خانواده پررنگ‌تر خواهد شد.

کلاهدوزان اظهار کرد: برای اینکه زنان بتوانند رسالت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را با رسالت فردی و خانوادگی خود متوازن و متعادل کنند تا خودشان، خانواده و کسب‌وکار آنها آسیب نبینند، نیاز به یک ساختار و بستر مناسب در جامعه و در کنار آن آموزش و آگاهی دارند تا بتوانیم از الگوی مصرف‌محوری که جامعه غربی مروج آن است، فاصله بگیریم.

کد خبر 629246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.