ترین‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

در هفته سیزدهم لیگ برتر، پیکان با نمایش خوبی که مقابل صدرنشین داشت، بیشترین سهمیه را در جمع ترین‌ها کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی پیگیری شد که مهم‌ترین اتفاق آن، توقف پرسپولیس صدرنشین در خانه بود؛ اما پیروزی سپاهان و استقلال مقابل رقبا باعث شد تنور رقابت در بالای جدول داغ‌تر از قبل شود و چهار تیم مدعی با فاصله‌ای نزدیک برای قهرمانی نیم‌فصل تلاش کنند.

تراکتور، نزدیک‌ترین تیم به چهار تیم بالای جدول اما در خانه مقابل مس کرمان متوقف شد تا دومین پیروزی متوالی سرمربی جدید این تیم رقم نخورد و این تیم باز هم از جمع چهار تیم بالاسری فاصله بگیرد. در این هفته تیم‌های قعرنشین جدول یعنی نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان تنها تیم‌های بازنده بودند تا مس کرمان و ملوانی که از رقبای خود یک امتیاز گرفتند به همین اندازه از منطقه سقوط دور شوند.

گفتنی است دیدار تیم‌های آلومینیوم و گل‌گهر به دلیل بارش سنگین برف لغو شد تا گل‌گهری که می‌توانست در صورت پیروزی در این دیدار صدرنشین جدید لیگ برتر شود، این فرصت را از دست بدهد.

نتایج هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

سپاهان ۴- نفت مسجد سلیمان صفر

هوادار یک- نساجی یک

فولاد یک- ذوب آهن یک

مس رفسنجان صفر- ملوان صفر

تراکتور صفر- مس کرمان صفر

پرسپولیس صفر- پیکان صفر

صنعت نفت آبادان صفر- استقلال یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته سیزدهم لیگ برتر: 

ترین‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

بازی هفته: سپاهان ۴- نفت مسجد سلیمان صفر

در هفته‌ای که در مجموع هفت بازی تنها شاهد ۹ گل بودیم، نزدیک به نیمی از گل‌ها توسط سپاهان در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان به ثمر رسید. شاید اگر وضعیت نابسامان نفت مسجد سلیمان نبود و این تیم همان کیفیت فصول گذشته را داشت میانگین گل هفته‌های اخیر لیگ برتر ایران از این هم پایین‌تر می‌آمد و وضعیت گلزنی فاجعه‌وار می‌شد.

تیم هفته: پیکان

شاگردان مجتبی حسینی مقابل پرسپولیس عملکرد درخشانی داشتند و در دیداری که نه ضد فوتبال بازی کردند و نه به دفاع مطلق روی آوردند، یک امتیاز حساس کسب کردند. پیکان در دیدار مقابل پرسپولیس حتی اگر خوش شانس بود می‌توانست با برد زمین بازی را ترک کند و دومین باخت فصل را به شاگردان یحیی تحمیل کند. در این هفته استقلال نیز با پیروزی مهم خارج از خانه مقابل صنعت نفت دیگر تیم شایسته بود.

سرمربی هفته: مجتبی حسینی (پیکان)

هرچند پرسپولیس بدون مهاجمان اصلی خود این روزها در خط حمله زهری ندارد اما با این وجود، مساوی گرفتن از این تیم با چندین ستاره که در ترکیب دارد کار هر تیمی نیست. بابت نتیجه و نمایش دلپذیر پیکان باید به مجتبی حسینی اعتبار داد، تیم او به خصوص در نیمه دوم اجازه نداد بازی پرسپولیس شکل بگیرد و حتی در دقایقی حاکم توپ و میدان بود. در این هفته همچنین مهدی تارتار نیز با وجود اینکه تیمش نزدیک به ۷۰ دقیقه در خانه فولاد ۱۰ نفره بود تا آستانه پیروزی هم پیش رفت و یکی دیگر از مربیان شایسته هفته بود.

ترین‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

شاید اگر بیرانوند و چند واکنش خوبش مقابل پیکان نبود حالا دومین باخت خانگی پرسپولیس رقم خورده بود. پرسپولیس تثبیت صدرنشینی خود را مدیون بیرانوند است. او مقابل پیکان یک موقعیت تک به تک را گرفت و جلوی چند شوت خطرناک بازیکنان پیکان نیز مقاومت کرد تا بهترین بازیکن زمین باشد.

مدافع هفته: سامان فلاح (پیکان)

بهترین بازیکن پیکان در دیدار مقابل پرسپولیس کسی نبود جز سامان فلاح، مدافع وسط این تیم که بارها از بازیکنان پرسپولیس توپ‌گیری کرد و در نبردهای هوایی هم موفق عمل کرد. فلاح البته روز سخت‌تری داشت، اگر لوکادیا در پرسپولیس مانده بود و در این بازی مقابل او قرار می‌گرفت.

هافبک هفته: امید نورافکن (سپاهان)

نورافکن در دومین بازی متوالی به عنوان هافبک وسط در کنار محمد کریمی در میانه میدان سپاهان به کار گرفته شد و باز هم روز خوبی پشت سر گذاشت. نورافکن در نیمه نخست مقابل نفت مسجد سلیمان دو شوت خطرناک به سمت دروازه این تیم زد که با بدشانسی تبدیل به گل نشد، او اما به شوت‌زنی‌های خود در نیمه دوم هم ادامه و ضربه ایستگاهی‌اش در اواسط نیمه دوم با اختلافی کم به بیرون رفت. با این حال تلاش او بالاخره در آخرین دقایق بازی ثمر داد و شوت پای راستش گلی دیگر برای او در لباس سپاهان به همراه داشت.

ترین‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

مهاجم هفته: محمدرضا سلیمانی (ذوب آهن)

ذوب‌آهن از دیداری که در اواسط نیمه نخست ده‌نفره شده بود یک امتیاز گرفت و این تک‌امتیاز را مدیون گلی است که محمدرضا سلیمانی، مهاجم سرزن این تیم در اواسط نیمه دوم روی یک ضربه کرنر به ثمر رساند. سلیمانی که یکی از سه مهاجم گلزن در هفته سیزدهم بود، اگر خوش‌شانس بود گلش به جای یک امتیاز، برای ذوب‌آهن سه امتیاز به همراه داشت.

گل هفته: امید نورافکن (سپاهان)

در هفته‌ای که تنها ۹ گل به ثمر رسید و انتخاب بهترین گل محدود بود، گل امید نورافکن که روی یک شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رسید به عنوان بهترین گل هفته انتخاب شد. گل صائب محبی، مدافع هوادار به نساجی و گل اول سپاهان به نفت مسجد سلیمان توسط شهریار مغانلو نیز دیگر گل‌های زیبای هفته بودند.

کد خبر 629223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.