بازآفرینی شهری در سیرجان اجرا نشده است

شهردار سیرجان گفت: تاکنون از فرصت‌های بازآفرینی شهری که وزارت مسکن و شهرسازی فراهم کرده در شهر سیرجان استفاده نشده است و همه دستگاه‌ها و مسئولان شهری در اجرای این امر مهم نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر کریمی‌پور امروز _ یکشنبه چهارم دی _ در همایشی که در آستانه سالگرد زلزله بم با موضوع بررسی نقش بازآفرینی شهری در کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده در محل سالن مهر شهرداری سیرجان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری سیرجان از توسعه شهری در زمینه بازآفرینی عقب مانده است.

وی افزود: تاکنون از فرصت‌های بازآفرینی شهری که وزارت مسکن و شهرسازی فراهم کرده در شهر سیرجان استفاده نشده است و همه دستگاه‌ها و مسئولان شهری در اجرای این امر مهم نقش دارند.

شهردار سیرجان تصریح کرد: شهرداری سیرجان به‌عنوان مسئول دبیرخانه بازآفرینی شهری قول می‌دهد تا با استفاده از فرصت‌های بازآفرینی، مشکلات شهر سیرجان در حوزه بافت فرسوده را کاهش دهد.

کریمی‌پور ادامه داد: سیرجان شهری در حال توسعه است و هدف ما این است که با کمک فرمانداری و دیگر دستگاه‌های متولی امر برای سال ۱۴۰۲، برنامه ویژه‌ای در زمینه بازآفرینی شهری اجرا کنیم.

در ادامه این همایش، مهماندوست، نماینده ستاد بازآفرینی شهری کشور، یادآور شد: ۹۰ درصد خاک ایران در گسل زلزله قرار دارد، لذا موارد پیشگیرانه را باید با جدیت دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: در زلزله فقط هموطنان را از دست نمی‌دهیم، بلکه روان و اقتصاد جامعه نیز به مشکل می‌خورد.

نماینده ستاد بازآفرینی شهری کشور گفت: ۷.۲ میلیون واحد مسکونی ناکارآمد در کشور داریم که می‌توانند حادثه‌آفرین باشند. در این راستا در ستاد بازآفرینی شهری تسهیلاتی برای نوسازی منازل در نظر گرفته شده است که می‌توان از این منبع در شهر سیرجان نیز استفاده کرد.

مهدی قائمی، سفیر بم، نیز با بیان تجربیات و بررسی خود از زلزله بم به مسئولان شهری سیرجان توصیه کرد نقاط حادثه‌خیز و ساختمان‌های ناایمن شهر را شناسایی کنند و در صدور مجوزهای ساخت‌وساز سخت‌گیری‌های لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمارستان، شهرداری و دیگر ارگان‌های مهم شهر بم که در گسل‌ها قرار داشتند، در زمان زلزله به‌صورت کامل تخریب شدند.

به گزارش ایمنا، در این همایش مسائلی همچون کاهش فقر شهری، پیش‌نگری و پیش‌گیری از بازتولید فقر، یکپارچگی شبکه‌های شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای هویت شهری و منزلت مکانی، ارتقای کارایی نظام حمل‌ونقل شهری، افزایش تاب‌آوری شهرها و حفاظت از زیست‌بوم‌ها توسط استادانی از سراسر کشور برای مدیران شهری سیرجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 629190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.