افزایش ترافیک؛ نتیجه احداث برج‌های دوقلو

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: منطقه‌ای که برج‌های دوقلو در آن احداث شده با معضل ترافیک مواجه شده است، چراکه خیابان‌های منتهی به این بنا با عرض محدود گنجایش این حجم از تردد را ندارد.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در ساختمان‌های بلندمرتبه باید ضوابطی مانند کنترل ارتفاع که از طریق طرح جامع مصوب می‌شود، رعایت شود، اظهار کرد: ضوابط محوریت، سایه‌اندازی روی ساختمان‌های دیگر و رعایت هماهنگی ساختمان‌ها با خط آسمان از ضوابطی است که باید رعایت شود.

وی افزود: ضوابط کنترل ارتفاع ساختمان در کریدورهای هوایی که بر اساس ضوابط سازمان هواپیمایی مشخص شده است، نیز باید رعایت شود.

این کارشناس حوزه شهرسازی خاطرنشان کرد: مشکل این است که ضوابطی در خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه در ایران رعایت می‌شود که مربوط به آپارتمان‌ها و ساختمان‌هایی با ارتفاعی کمتر و محدودتر است.

کریمی ادامه داد: به منظور مکان‌یابی اصولی احداث یک ساختمان بلندمرتبه باید معیارها مشخص، به وسیله سیستم‌های آماری شهرسازی بررسی و نتیجه از طریق آنها ارسال شود.

این کارشناس حوزه شهرسازی اضافه کرد: از طریق سیستم «جی آی اس»، «ای اچ پی» و دیگر مدل‌های آماری در حوزه شهرسازی می‌توان مکان مناسب برای احداث این ساختمان‌ها را مشخص کرد.

کریمی تصریح کرد: منطقه‌ای که برج‌های دوقلوی شهرکرد در آن احداث شده با مشکل ترافیک مواجه شده است، چرا که خیابان‌های منتهی به این بنا با عرض محدود گنجایش این حجم از تردد را ندارد و در آینده نیز نخواهد داشت، مگر اینکه تعریض معابر یا احداث زیرگذر و روگذر انجام شود که بسیار بعید است.

وی گفت: جانمایی این بنا از نظر سازگاری با ساختمان‌های اطراف نیز مطلوب نیست، زیرا در نزدیکی بیمارستان شهر و بسیار پر رفت و آمد است. بیمارستان باید در مکانی با سروصدای کمتر باشد و احداث این کاربری موجب تشدید سروصدا و سلب آسایش بیماران می‌شود.

کد خبر 629162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.