پلیس اصفهان بیش از ۳ تن مواد افیونی را کشف کرد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۱۰ باند قاچاق مواد مخدر و کشف ۳ تن و ۴۲۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای مقابله جدی با باندها و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد هوشمندانه تحرکات قاچاقچیان موفق شدند در بازه زمانی آذرماه ۱۰ باند قاچاق محموله‌های مواد افیونی را شناسایی و منهدم کنند.

وی افزود: از این باندها مقدار ۳ تن و ۴۲۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل دو تن و ۷۳۷ کیلوگرم تریاک، ۴۳۰ کیلوگرم حشیش، ۷۳ کیلوگرم هروئین، ۷۵ کیلوگرم مرفین، و ۱۰۵ کیلوگرم شیشه کشف شد که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۸ درصدی مواجه بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۴۳ قاچاقچی، کشف سه قبضه اسلحه جنگی و توقیف ۶۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین، دو دستگاه موتورسیکلت در این بازه زمانی خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۱۸۳ طرح پاکسازی نیز در نقاط آلوده استان اجرا شد که دستگیری ۵۵۲ نفر خرده‌فروش مواد افیونی و جمع‌آوری ۵۲۰ معتاد متجاهر از جمله دستاوردهای این طرح‌ها بوده است.

وی از فعال شدن گشت‌های آشکار مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف شهرها و حاشیه شهرها خبر داد و خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنم که همکاری لازم را با این گشت‌ها داشته باشند و اطلاعات لازم از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر را در اختیار گشت‌ها قرار دهند.

سردار میرحیدری اضافه کرد: با توجه به فعال شدن مدیریت آموزش و حوزه اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر با توجه به خلاءهایی که احساس شده است، فعال‌تر از گذشته در مناطق مختلف در سطح محلات کارشناسان این پلیس حضور پیدا کرده و جهت آگاهی بخشی خانواده‌ها اقدام خواهند کرد تا آن‌ها بتوانند فرزندانشان را از منجلاب اعتیاد نجات دهند.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد نمایشگاه تخصصی و دائمی آشنایی با آسیب‌های مواد مخدر پلیس استان، گفت: با توجه به شیوع کرونا این نمایشگاه تعطیل شده بود که با بهبود شرایط مجدد بازگشایی شده و مدیران مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به منظور بازدید گروهی از این نمایشگاه با شماره ۲۱۸۲۵۴۴۹ پلیس مبارزه با مواد مخدر تماس بگیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: به افراد سودجو و فرصت طلبی که این مسیر را برای درآمدزایی خود انتخاب کرده و در زمین دشمن بازی می‌کنند، هشدار می‌دهیم که هرچه زودتر از این کار خود برگردند، چرا که دیر یا زود پلیس به سراغ آن‌ها می‌آید و آن روز دیگر پشیمانی برای آن‌ها سودی نخواهد داشت و به طور قطع با برخوردهای سخت دستگاه قضائی روبه‌رو خواهند شد و تاوان ظلمی که در حق جوانان این مرز و بوم روا داشتند را می‌بینند.

کد خبر 629150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.