هدف بعدی بورس شاخص ۱۷۰۰ هزارتایی است

ارزش معاملات امروز به سطح هفت هزار ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، حجم معاملات نیز در نزدیکی ۱۲ میلیارد است و به نظر می‌رسد روند صعودی تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با رشد ۲۵ هزار ۵۶۳ واحدی به سطح یک میلیون ۵۶۳ هزار واحد رسید، همچنان عطش خریداران برای خرید سهام زیاد است، گویا ترمز رشد دلار قابلیت کشیدن توسط دولت را ندارد و همچنان روند افزایشی در جامعه در حال تداوم است، ارزش معاملات امروز به سطح هفت هزار ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، حجم معاملات نیز در نزدیکی ۱۲ میلیارد است و به نظر می‌رسد روند صعودی تداوم داشته باشد.

در بازار بورس امروز نمادهای کگل، تاپیکو، فولاد، وغدیر، ومعادن، پارس، نوری بیشترین تأثیر را در بازار بورس داشتند و نمادهای کگهر، آریا، هرمز، ارفع، فزر و شگویا بیشتری تأثیر را در بازار فرابورس داشتند، در بازار امروز عرضه سنگین نماد گدنا پس از رشد طولانی مورد توجه قرار گرفت، بر اساس پیش بینی تکنیکال انتظار رشد تا شاخص یک میلیون ۶۸۰ هزار واحد را خواهیم داشت، بازار سرمایه در این روزها در حال جبران عقب ماندگی خود است، با عرضه خودروها در بورس کالا نمادهای خودرویی نیز مورد توجه قرار گرفتنه‌اند و پیش بینی می‌شود همچنان این گروه‌ها با تقاضای خوبی همراه باشند، ارزش معاملات در بازار فرابورس برابر با شش هزار ۹۰۰ میلیارد تومان است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۲۵ هزار ۵۶۶ واحدی به سطح یک میلیون ۵۶۳ هزار ۵۶۶ رسید و شاخص کل هم وزن با رشد شش هزار ۴۷۹ واحد در سطح ۴۶۲ هزار ۷۵۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۷۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۷۳۵

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۲۲۹ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۷۶۸ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۹۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۰۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۷۱ هزار ۷۳۹ و ۶۹ هزار ۹۹۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد ۷۹۳ و شش میلیارد ۷۵۷ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

خودرو؛ کمند، خگستر، پالایش، خساپا.

بیشترین حجم معامله

خودرو، خگستر، خساپا؛ شتران؛ شستا.

بیشترین افزایش قیمت

وبهمن، دسبحا، خزر، فخاسخ، ولصنم.

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۸۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

تحلیل: تارگت موج سوم الیوت و موج شتابدار تا سطح یک میلیون ۷۰۰ هزار واحد است.

هدف بعدی بورس شاخص ۱۷۰۰ هزارتایی است

وضعیت بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری

هدف بعدی بورس شاخص ۱۷۰۰ هزارتایی است

سود خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا چقدر بود؟

بررسی روند معاملات خودرو در بورس کالا از ابتدای عرضه یعنی بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه تا سی‌ام آذرماه سال جاری، آمارهای قابل تأملی را در راستای رشد سودآوری خودروسازان و مصرف کنندگان نهایی به دلیل حذف قیمت‌گذاری دستوری و کشف قیمت‌ها در بستر شفاف بورس نشان می‌دهد.

طبق آمار در مجموع هفت خودروسازی که محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردند دو هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان سود به دست آورده‌اند و خریداران نیز ارزان‌تر از بازار صاحب خودرو شده‌اند و معادل دو هزار و ۷۷ میلیارد تومان به دلیل خرید خودرو از بورس سود کرده‌اند.

به عبارت دقیق‌تر سودی که تا پیش از این به دلیل سازوکار سراسر نادرست قرعه کشی و اجبار خودروسازان به فروش با قیمت‌های دستوری به جیب عده‌ای واسطه روانه می‌شد به خودروسازان رسیده است. این مقدار سود از مابه‌التفاوت قیمت دستوری کارخانه و قیمت کشف شده خودروها در بورس برای خودروساز به دست آمده است.

نقشه بازار

هدف بعدی بورس شاخص ۱۷۰۰ هزارتایی است

کد خبر 629132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.