اجرای طرح پلیس افتخاری در مشهد

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل‌ و ترافیک شهرداری مشهد از آغاز اجرای طرح «پلیس افتخاری» با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و پلیس راهور استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی سمیعی اظهار کرد: یکی از راهکارهای موثر در کاهش ترافیک معابر سطح شهر، افزایش نظارت بر تخلفات وسایل نقلیه و استفاده از فناوری‌های نوین به‌جای روش سنتی نظارت و ثبت تخلف مثل اعمال قانون توسط مامور پلیس در محل است که بدون شک کارایی و اثربخشی بهتری خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه در سطح شهر و بی‌توجهی برخی از رانندگان در پارک خودرو در محل‌های غیرمجاز مانند ایستگاه وسایل نقلیه عمومی، محل پارک توان‌یابان و … یا توقف به‌صورت دوبله که به ایجاد ترافیک در معابر منجر می‌شود، افزایش نظارت‌ها و اعمال قانون رانندگان متخلف امری ضروری است.

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوبه سال ۱۳۸۹ و در راستای نظارت بر تخلفات رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیکی، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با همکاری پلیس راهور و کارشناسان مرتبط، اقدام به اجرای طرح پلیس افتخاری با هدف شناسایی و اعمال قانون رانندگان متخلف کرده است.

سمیعی ادامه داد: وجود ناظران ترافیکی نامحسوس در سطح شهر موجب نا امن شدن فضا برای متخلفان خواهد شد. چراکه هر لحظه احساس می‌کنند حتی هنگام عدم حضور فیزیکی پلیس در معابر، افرادی تخلفات آنها را شناسایی می‌کنند و اعمال قانون می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در گام اول این طرح، ۵۰ نفر از کارشناسان مورد وثوق انتخاب شده و پس از تایید پلیس راهور و معاونت پیگیری حقوق عامه قوه قضائیه، آموزش‌های لازم به این کارشناسان داده شده است و در گام بعدی، تعداد این افراد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌هایی نظیر پلیس افتخاری و فرهنگ‌سازی ترافیکی شاهد بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش تخلفات رانندگی در سطح شهر مشهد باشیم.

کد خبر 629131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.