پرسپولیس صفر- پیکان صفر/ رقابت بالانشین‌ها جذاب‌تر شد

با توقف پرسپولیس مقابل پیکان رقابت تیم های مدعی بیش از پیش نزدیک و جذاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، چهارم دی‌ماه_ از ساعت ۱۵:۳۰ تیم‌های پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان

ورزشگاه: آزادی

گل‌ها: -

اخطار: گئورگی گولسیانی (دقیقه ۳۳) از پرسپولیس؛ ابراهیم صالحی (دقیقه ۶۴)، مهدی تاراجی (دقیقه ۸۲)، فرهاد کرمانشاهی (دقیقه ۹۰)، محمد جواد آزاده (دقیقه ۲+۹۰) از پیکان

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر (۵۸- محمد عمری)، سیامک نعمتی (۸۲- فرشاد فرجی)، کمال کامیابی نیا (۵۸- سروش رفیعی)، میلاد سرلک، وحید امیری، مهدی ترابی، سعید صادقی (۷۵- حامد پاکدل)، امید عالیشاه (۵۸- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

پیکان: فرهاد کرمانشاهی، سامان فلاح، امیر شبانی، میلاد بدرقه، حسین فلاح، علی رمضانی، رضا ثابت‌ایمانی، مهدی لطفی (۶۵- محمد جواد آزاده)، مجتبی حقدوست (۸۰- مهدی تاراجی)، شرزود تمیروف (۷۵- اوکیلو تیتو)، ابراهیم صالحی (۸۰- منصور باقری)

سرمربی: مجتبی حسینی

داور: مرتضی منصوریان

شرح بازی:

پرسپولیسِ صدرنشین در حالی به مصاف پیکان می‌رفت که برای تثبیت جایگاه خود از این بازی برابر تیم دفاعی مجتبی حسینی چیزی جز برد نمی‌خواست. بازی در آغاز روند آرامی داشت و دو تیم در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی چندان موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر شکل ندادند، با این حال اواسط نیمه نخست موقعیت‌های خوبی که بیشتر روی شوت از راه دور بود روی دروازه دو تیم ایجاد شد که آنچنان خطرناک نبود که منجر به گل شود. پرسپولیس که در نیمه نخست طبیعتاً بیشتر از مهمان خود صاحب توپ و میدان بود با وجود فشار زیادی که در یک سوم پایانی نیمه آورد نتوانست دفاع چند لایه پیکان را باز کند تا نیمه نخست بدون به ثمر رسیدن گلی به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم انتظار می‌رفت پرسپولیس فشار بیشتری برای باز کردن دروازه مهمان خود بیاورد اما پیکان به خوبی با فوتبال منطقی که ارائه می‌داد اجازه ایجاد فرصت به پرسپولیس نداد. حتی می‌توان گفت پیکان در نیمه دوم فوتبال بهتری نسبت به پرسپولیس ارائه داد زیرا موقعیت‌هایی که این تیم ایجاد می‌کرد بیشتر و خطرناک‌تر از تیم میزبان بود و اگر خوش شانس بود حتی این بازی را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت. پرسپولیس در نیمه دوم تا قبل از تعویض‌های یحیی گل محمدی حرفی برای گفتن نداشت اما بعد از تعویض‌ها و به زمین آمدن بازیکنانی مثل سروش رفیعی و مهدی عبدی، روند پرسپولیس بهتر شد و یکی دو موقعیت خوب روی دروازه پیکان ایجاد شد. با این حال پیکان در دفاع نیز عملکرد قابل قبولی ارائه داد تا دقایقی که پرسپولیس فشار می‌آورد هم ثمری نداشته باشد.

با توقف پرسپولیس در این دیدار خانگی حالا اختلاف این تیم با تیم‌های پایین‌تر از خود کمتر شد و در هفته‌های پایانی نیم فصل، رقابت تیم‌های بالانشین با جذابیت بیشتری دنبال می‌شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۵- شوت از راه دور خطرناک شبانی از پشت محوطه جریمه را بیرانوند با مشت دور کرد تا موقعیت خطرناک پیکان راهی به گل پیدا نکند.

دقیقه ۲۸- حمله پرسپولیس روی دروازه پیکان با دفع مدافعان پیکان منجر شد و توپی که در پشت محوطه جریمه به سرلک رسید تا او با کمی پیشروی تا آستانه محوطه جریمه با پای چپ ضربه فنی به سمت دروازه پیکان بزند اما این کرمانشاهی بود که توپ را مشت کرد.

دقیقه ۳۵- پاس چیپ ترابی به پشت مدافعان پیکان در موقعیتی خوب در محوطه جریمه به اسماعیلی فر رسید اما ضربه او که از فاصله‌ای نزدیک زده شد را کرمانشاهی با واکنشی خوب دفع کرد.

دقیقه ۵۴- حمله پیکانی‌ها منجر به موقعیت شوتزنی برای لطفی از پشت محوطه جریمه شد که ضربه پای چپ او با اختلافی کم از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- با اشتباه مدافعان پیکان در پاسکاری، فرصت ضد حمله برای پرسپولیس فراهم شد که در نهایت این موقعیت با ضربه اسماعیلی فر که از موقعیت خوب پشت محوطه جریمه زده شد و توپ با فاصله‌ای زیاد به بیرون رفت از بین رفت.

دقیقه ۵۷- سرنگون شدن سیامک نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس باعث شد موقعیت خوبی برای تمیروف ایجاد شود اما ضربه پای چپ او از زاویه‌ای بسته را بیرانوند به سختی مهار کرد.

دقیقه ۸۸- شوت خطرناک تیتو از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۸۹- شوت بازیکنان پیکان از پشت محوطه جریمه با واکنش ناقص بیرانوند همراه شد اما در برگشت در موقعیتی تک به تک، تیتو، مهاجم پیکان نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

دقیقه ۸۹- در یک ضد حمله مهدی ترابی توپ را تا پشت محوطه جریمه پیش برد و با شوتی سنگین تا آستانه فروپاشی دروازه پیکان پیش رفت اما توپ از کنار دروازه با اختلافی کم به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

پیکان پس از ۹ شکست متوالی مقابل پرسپولیس بالاخره با ارائه یک بازی قابل تحسین از این تیم امتیاز گرفت تا پرسپولیس به دهمین برد متوالی مقابل پیکان نرسد.

بهترین بازیکن:

سامان فلاح و فرهاد کرمانشاهی، مدافع و دروازه بان پیکان و علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس بهترین بازیکنان این دیدار بدون گل اما پر موقعیت بودند.

کد خبر 629126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.