آژیرها شوخی نیست؛ با آتش‌نشانان همکاری کنید

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هیچ خودروی امدادی در شرایط غیراضطرار اجازه استفاده از آژیر خطر را ندارد، لذا باز کردن راه برای عبور خودروهای امدادی از وظایف هر شهروند به عنوان یک فرد قانون‌مدار است تا امدادرسانی با حداقل زمان ممکن انجام شود.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون ۱۸۷ مورد حادثه و حریق در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی امدادرسانی شد که از این تعداد ۶۷ مورد حریق، ۸۶ مورد حادثه و ۳۴ مورد خدمات ایمنی بوده است.

وی افزود: خدمات ایمنی شامل انواع خدمات امدادرسانی آتش‌نشانی است، اما گاهی شهروندان انتظاراتی از سازمان آتش‌نشانی دارند که به دلیل نداشتن اضطرار ارائه خدمت برای ما مقدور نیست و در مواردی همچون ورود گربه، سگ، گرگ یا سایر حیوانات وحشی به داخل منزل امدادرسانی انجام می‌شود.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که هیچ خودروی امدادی در شرایط غیراضطرار اجازه استفاده از آژیر خطر را ندارد، لذا باز کردن راه برای عبور خودروهای امدادی از وظایف هر شهروند به عنوان یک فرد قانون‌مدار است تا خودروهای آتش‌نشانان بتواند به راحتی عبور کند و با حداقل زمان ممکن امدادرسانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که موجب به‌وجود آمدن ترافیک و مسدود شدن مسیر تردد می‌شود پارک خودروها در نزدیکی و اطراف مدارس است که لازم است در این مدت دقت ویژه‌ای به عمل آید تا میزان تجمع به حداقل برسد، همچنین در مناسبت‌های مذهبی همچون دهه فاطمیه که در شرف آن هستیم لازم است از پارک نامناسب یا تجمع در مسیرهای تردد خودروها به‌خصوص در مکان‌هایی همچون گلستان شهدا جلوگیری شود تا مزاحمتی برای شهروندان و خودروهای امدادی به‌وجود نیاورد.

کاوه‌آهنگران ادامه داد: هر ثانیه و یک لحظه دیر رسیدن خودروهای امدادی در نجات جان و مال یک انسان نقش بسزایی دارد و امیدواریم با رعایت و همکاری شهروندان شاهد به حداقل رسیدن حوادث باشیم.

کد خبر 629098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.