مشارکت ۲۳۶ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۲۳۶ نفر در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مولوی امروز _یکشنبه چهارم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به اعلام زمان برگزاری آزمون شفاهی بخش معارف چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: آزمون بخش معارف که شامل رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه است، در روزهای هفتم، هشتم و دهم دی‌ماه به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون‌های مجازی بخش معارف از طریق نرم‌افزار "الوکام" و با ارسال لینک برای هریک از شرکت‌کنندگان انجام خواهد شد، ادامه داد: در این مرحله دو پرسش شفاهی از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود، همچنین بستر لازم برای مشارکت کنندگانی که دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند، فراهم شده است تا با حضور در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری در ساعت مشخص در این آزمون شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از مجموع ۲۳۶ شرکت کننده در این مرحله از مسابقات، ۷۴ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم، ۴۷ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه و ۱۱۵ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه حضور دارند که از این تعداد، در هر رشته ۱۲ نفر در بخش زنان و ۱۲ نفر در بخش مردان به فینال این مسابقات راه می‌یابند.

وی ادامه داد: مرحله پایانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به دو شیوه کتبی و شفاهی در روزهای هشتم تا دوازدهم بهمن‌ماه به میزبانی استان قم و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مولوی درباره تعداد شرکت‌کنندگان بخش معارف این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، اضافه کرد: پنج نماینده از مجموع ۲۳ برگزیده مرد و زن در چهارمحال‌وبختیاری میان معرفی‌شدگان اولیه مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی قرار دارند، محمدتقی حسین‌پور، غلامحسین فاتحی و الهه مبینی دهکردی در رشته نهج‌البلاغه، سمانه غیاثی در رشته صحیفه سجادیه و سیدحامد حجازی طاقانکی در رشته تفسیر قرآن کریم حضور دارند که در آزمون شفاهی برخط شرکت خواهند کرد.

وی گفت: در سال جاری ۱۷۷ زن و مرد از استان چهارمحال و بختیاری در بخش معارف این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۶۰ نفر در رشته نهج‌البلاغه، ۸۸ نفر تفسیر قرآن و ۲۹ نفر در رشته صحیفه سجادیه شرکت کردند و در نهایت ۲۳ زن و مرد با کسب نمرات لازم به مرحله مقدماتی راه یافتند.

کد خبر 629094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.