مشکل جذب راننده اتوبوس تا بهمن‌ماه رفع می‌شود

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان، عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در جلسه علنی امروز _یکشنبه چهارم دی_ شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا تعداد جابه‌جایی مسافر در اتوبوس و مترو به ترتیب به ۵۰ هزار و ۲۰ هزار نفر رسیده بود، این در حالی است که تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر در آن زمان ۳۹۵ دستگاه بود که به مرور آماده‌سازی ناوگان انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال کنونی و جابه‌جایی ۴۰۰ هزار مسافر در روز ادامه داد: بر اساس قانون هوای پاک باید ۷۰ درصد جابه‌جایی مسافر با حمل‌ونقل همگانی انجام شود که با این رقم فاصله بسیاری داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه روزانه به وسیله سامانه هوشمند اصرو، سرفاصله خطوط بررسی می‌شود، گفت: بر اساس آخرین آمار که مربوط به دیروز است سرفاصله خط یک اتوبوس تندرو سه دقیقه، خطوط دو و سه تندرو پنج دقیقه و خط چهارم اتوبوس تندرو ۱۲ دقیقه است. در خط ۳۴ نیز که تعداد زیادی مسافر دارد، سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها پنج دقیقه است.

وی با اشاره به جذب راننده اتوبوس خاطرنشان کرد: با ارائه مشوق‌ها پیش‌بینی می‌کنیم مشکل جذب راننده اتوبوس تا بهمن ماه رفع شود، بر این اساس همه ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال و دارای راننده می‌شود.

حق‌شناس اظهار کرد: مهندسی خطوط نیز در خطوط کم مسافر انجام می‌شود تا به صورت آزمایشی با ناوگان ون در این مسیرها سرویس‌دهی کنیم.

کد خبر 629077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.