اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر به بودجه‌های کلان نیاز دارد

شهردار قم گفت: شهرداری در حال زمینه‌سازی برای رفع معضلات هسته مرکزی شهر است، اما پروژه‌های اطراف حرم مطهر پیچیدگی‌های زیادی دارد و به بودجه‌های کلان نیاز است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به معضلات هسته مرکزی شهر قم شامل عرض کم معابر و ساماندهی سیما و منظر شهر، اظهار کرد: پروژه آرامستان نو نیاز به تملک ۱۶۰ باب مغازه و هزینه ۳۶۰ میلیارد تومانی دارد و مطالعات آن امسال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: طرح ساماندهی چهل‌اختران، تعریض محور دروازه ری، ساماندهی بازارچه شیخان، فاز پنجم عمار یاسر، ساماندهی قبرستان نو و میدان مطهری از پروژه‌های مهم هسته مرکزی شهر است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار قم با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی و خیابان انقلاب، تاکید کرد: شهرداری با احداث پیاده‌راه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به دنبال آن است تا ساحت قدسی فضا را حفظ کند.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: اجرای هفت پروژه اطراف حرم مطهر احتیاج به سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی دارد و در این زمینه نباید از مسئولیت دولت در تأمین این سرمایه چشم‌پوشی کرد.

وی با اشاره به انجام مطالعات مختلف برای ساماندهی هسته مرکزی شهر و پیگیری برای جذب سرمایه، تصریح کرد: امیدواریم تا سه سال آینده شهروندان و زائران، هسته مرکزی شهر را متفاوت ببینند.

شهردار قم با بیان اینکه اجرای پیاده‌راه‌های هسته مرکزی شهر قم از دیگر اقدامات شهرداری در مسیر ساماندهی این محدوده است، افزود: حل معضلات حقوقی پروژه‌های سرمایه‌گذاری اطراف حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته و مسیر برای ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های آینده شهر هموار شده است.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: شهرداری در حال زمینه‌سازی برای رفع معضلات هسته مرکزی شهر است، اما پروژه‌های اطراف حرم مطهر پیچیدگی‌های زیادی دارد و به بودجه‌های کلان نیاز است.

کد خبر 629076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.