دولت تدوین بودجه را با تاخیر به پایان رسانده‌ است/لزوم بررسی و نظارت بر نرخ ارز

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت چاره‌اندیشی درباره وضعیت بازار ارز گفت: تغییر نرخ ارز یکی از اتفاقات تأثیرگذار در اقتصاد کشور ما است و باید این موضوع با حساسیت زیادی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد به همین دلیل مجلس به نظارت‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأخیر در ارسال لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمینه از برنامه عقب هستیم زیرا باید قبل از بودجه، برنامه به مجلس می‌رسید اما برنامه پنج ساله ششم پایان یافته و این برنامه یک سال نیز تمدید شده است بنابراین دیگر امکان تمدید آن وجود ندارد.

وی برنامه را سند بالادستی بودجه توصیف کرد و افزود: بر این اساس بودجه باید منطبق با برنامه باشد البته مجلس هفته گذشته در تعطیلات بود و با شروع جلسات این هفته امیدواریم لایحه بودجه نیز در دستور کار مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شرایط کنونی را از نظر برنامه‌ریزی نامناسب دانست و گفت: مجلس علاقه‌مند به برنامه‌های چند دوازدهم نیست اما با توجه به اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده است به نظر می‌رسد که در حال حاضر دولت کار خود را با کمی تأخیر به پایان رسانده است و این امیدواری وجود دارد که در هفته جاری بودجه در مجلس اعلام وصول شود.

وی درباره حضور رئیس کل بانک مرکزی در مجلس اظهار کرد: حضور صالح‌آبادی در مجلس ارتباطی به برنامه و بودجه ندارد بلکه در راستای رفت‌وآمدهای روتینی است که بین مجلس، دولت و مسئولان وجود دارد، همچنین یکی از دلایل حضور رئیس بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی سیاسیت‌های ارزی است.

مرحبا با اشاره به ضرورت چاره‌اندیشی درباره وضعیت بازار ارز ادامه داد: تغییر نرخ ارز یکی از اتفاقات تأثیرگذار در اقتصاد کشور ما است و باید این موضوع با حساسیت زیادی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد به همین دلیل مجلس به نظارت‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: هر از گاهی اقتصاد دچار تکانه‌هایی می‌شود که باعث می‌شود قیمت ارز رشد صعودی را تجربه کند اما دلایل آن مشخص نمی‌شود بنابراین مجلس به دنبال انجام بررسی‌های روتین در این زمینه است در کنار آن نظارت‌های همیشگی نیز در دستور کار قرار دارد و در همین راستا رئیس بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود.

کد خبر 629006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.