هنوز هیچ اقدام رسمی در خصوص آب اصفهان انجام نشده است!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرکت مترو و سازمان قطار شهری از سال ۱۳۹۶، به دنبال تجهیزات لازم برای تعمیرات دوره‌ای مترو بودند و در صورتی که تأمین نشود، خدمات‌رسانی به شهروندان دچار مشکل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه چهارم دی_ در نطق پیش از دستور شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امیدواریم شفاعت و دعای آن حضرت مشمول حال همه ما شود و توفیق بهره‌برداری از این ایام را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی در صحن امروز شورا، گفت: با حضور شهردار اصفهان به عنوان رئیس هیئت مدیره، مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی به منظور تصویب ترازنامه و صورت‌های مالی و تفریغ بودجه ۱۴۰۰ این شرکت در دستور کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به چهاردهمین جلسه مشترک بین شورای شهر و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در اولین جمعه هر ماه، این جلسه تشکیل و موضوعات مهم شهر و استان پیگیری می‌شود. در جلسه اخیر، بر اقداماتی که نمایندگان اصفهان در مجلس، اعضای شورا و کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر در خصوص پایداری جریان آب در زاینده‌رود انجام داده‌اند، مروری داشتیم.

هنوز هیچ اقدام رسمی در خصوص آب انجام نشده است

نورصالحی ادامه داد: به‌رغم دغدغه‌های مردم و وعده‌های مسئولان دولتی از رئیس جمهور تا دیگران، هنوز اقدام رسمی یا دستوری، صورت جلسه‌ای یا تخصیصی در خصوص آب انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی داده می‌شود که وزارت نیرو چنین و چنان خواهد کرد، اما مستند و مکتوب نیست و به‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۸ آبان با مردم اصفهان، هنوز این مشکل رفع نشده است و وزارت نیرو پس از حدود یک سال و چند ماه، هنوز مشخص نکرده است که در خصوص زاینده‌رود چه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: در خصوص آب باید وحدت کلمه داشته باشیم و اولویت طرح‌ها مشخص باشد. در این باره اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما امیدواریم با پیگیری همگانی این دغدغه خاطر خاتمه یابد.

وی با اشاره به اولویت‌های شورا در خصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی گفت: ساماندهی و ایجاد شرایط مطلوب برای مردم در حوزه حمل‌ونقل در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، در این راستا نیز طرح‌ها و لوایحی تصویب شده است؛ در بودجه ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس پیش‌بینی شد که به همت شهرداری بیش از دو برابر تحقق یافته و قرار است در اصلاح بودجه این مورد لحاظ شود.

استفاده روزانه حدود ۱۰۰ هزار شهروند اصفهانی از مترو

نورصالحی خاطرنشان کرد: با اهتمام مدیران شهری، ۸۰۰ اتوبوس آماده به‌کار داریم و تا پایان سال این آمار به ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسد. ۱۸۵ اتوبوس قرار بود تا پایان سال تحویل داده شود که بخشی از آن به سال آینده موکول شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مترو با وجود افزایش غیرقابل پیش بینی هزینه‌ها در حال انجام است، گفت: خط دو مترو با قوت در حال تکمیل است و امیدواریم با همتی که وجود دارد بخشی از خط دو در آینده‌ای نزدیک راه اندازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر در روز از مترو استفاده می‌کنند، افزود: این ناوگان پس از چند سال فعالیت نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارد که این موضوع برای اطمینان از امنیت تردد قطارها است.

وی ادامه داد: شورای پنجم، مصوبه‌ای در خصوص خرید قطعات مترو داشته است که محقق نشد، این موضوع در دوره جاری شورا نیز بررسی شد. به‌رغم اینکه شورا موضوع را مصوب و هیئت انطباق فرمانداری آن را تأیید کرد، اما نزدیک دو ماه است که به‌رغم مکاتبات، هنوز این موضوع عملی نشده است. امیدواریم روزی برسد که سلایق شخصی بر روند انجام فعالیت‌ها حاکم نباشد و آنچه که فرایند قانونی است عملی شود.

نورصالحی تصریح کرد: چند ماه پیش اتفاقی مشابه در خصوص اوراق مشارکت مترو و اتوبوسرانی رخ داد، اما زمان گذشت و ارزش پول کاهش یافت که امیدواریم این اتفاق در خصوص تهیه قطعات مترو تکرار نشود.

وی افزود: شرکت مترو و سازمان قطار شهری از سال ۱۳۹۶، به دنبال تجهیزات لازم برای تعمیرات دوره‌ای مترو بودند و در صورتی که تأمین نشود خدمات‌رسانی به شهروندان دچار مشکل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: به دنبال کاهش سر فاصله حرکت مترو هستیم، ضمن اینکه افزایش کیفیت خدمات اتوبوسرانی نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این مسیر موفق شویم تا مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و با توسعه خدمات حمل‌ونقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا نیز گام برداریم.

وی اظهار کرد: امروز مصادف با سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) است که این مناسبت را به مؤمنان و پیروان آن حضرت تبریک می‌گوئیم.

کد خبر 628996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.