کارکنان شهرداری نگران ابطال تبدیل وضعیت خود نباشند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ابطال بخشنامه سازمان شهرداری‌ها شامل هزاران نفر از کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور می‌شود و کارکنان شهرداری بندرعباس اطمینان داشته باشند حتی در صورت پافشاری دیوان عدالت بر رأی خود، با اتخاذ راهکارهای جایگزین اجازه نخواهیم داد حق این کارکنان ضایع شود.

یعقوب دبیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دیوان عدالت اداری با شکایت فردی در استانداری گیلان، رأی به ابطال بخشنامه سازمان شهرداری‌ها در خصوص آزمون تبدیل وضعیت اخیر در شهرداری‌های سراسر کشور داده است.

وی افزود: این رأی موجب نگرانی هزاران نفر از کارکنان شهرداری‌های کشور شده است که لازم است معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه در گذشته تبدیل وضعیت در شهرداری‌ها ضابطه مشخصی نداشت و گلایه‌های بسیاری را در خصوص اعمال نفوذ و ناعدالتی در پی داشت، گفت: ابطال این بخشنامه که نحوه امتیازبندی‌ها و سابقه شغلی را به صورت شفاف ملاک عمل قرار داده است، خارج از انصاف و شعار عدالت‌محوری دولت است.

وی ادامه داد: معاون عمرانی استاندار و مدیرکل امور شهری به محض اطلاع از رأی دیوان عدالت در حال رایزنی برای جلوگیری از توقف آن هستند. همچنین موضوع به اطلاع نمایندگان استان نیز رسیده است و آن‌ها قول مساعد برای پیگیری موضوع از مرکز را داده‌اند؛ به‌طور قطع نمایندگان سایر استان‌ها نیز در این خصوص اقدام خواهند کرد.

دبیری‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر این شهردار نیز قول داده است تا موجبات رفع نگرانی این دسته از همکاران را فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: ابطال این بخشنامه شامل هزاران نفر از کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور می‌شود، کارکنان شهرداری بندرعباس اطمینان داشته باشند حتی در صورت پافشاری دیوان عدالت بر رأی خود، با اتخاذ راهکارهای جایگزین، اجازه نخواهیم داد حق آن‌ها ضایع شود.

کد خبر 628990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.