فرانسه گریه نکن!

پس از ایجاد یک کمپین توسط فرانسوی‌ها برای تکرار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲، آرژانتینی‌ها با به‌راه انداختن کمپینی جدید که به ۲۵۰ هزار امضا رسیده است، جواب حرکت خروس‌ها را دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیروزی مقابل خروس‌ها در ضربات پنالتی، فرانسوی‌ها طوماری تنظیم کرده‌اند و به‌دلیل ضعف داوری خواستار تکرار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ هستند. در این طومار، حرکت آن خل دی‌ماریا و اعلام خطای پنالتی به سود آرژانتین، اشتباه دانسته شده و همچنین هواداران فرانسوی عقیده دارند که داور نباید گل لیونل مسی در وقت اضافه را قبول می‌کرد. چراکه دو بازیکن ذخیره تیم ملی آرژانتین وارد زمین شده بودند.

بیش از ۲۰۰ هزار شهروند فرانسوی در یک عریضه اینترنتی، خواهان برگزاری دوباره فینال جام‌جهانی شده‌اند و به سه دلیل خواسته‌شان را به‌جا دانسته‌اند. دلیل اول، پرداخت رشوه به داور مسابقه (شیمون مارسینیاک)، دلیل دوم، اشتباه بودن اعلام پنالتی به سود آرژانتین و دلیل سوم، ارتکاب خطا روی امباپه قبل از به‌ثمر رسیدن گل دوم آرژانتین. قرار است پس از رسیدن امضاهای این طومار به ۵۰۰ هزار امضا، با رئیس فیفا درباره تکرار دیدار نهایی صحبت شود.

اما موضوع جدید اینجاست که پس از ایجاد کمپین و جمع کردن امضا برای تکرار بازی فینال به‌دلیل اشتباهات داوری توسط فرانسوی‌ها که ۴۰ هزار امضا هم جمع شد، آرژانتینی‌ها در پاسخ به رفتار فرانسه، کمپین دیگری به‌اسم «فرانسه گریه نکن!» به‌راه انداختند و تاکنون ۲۵۰ هزار امضا جمع کرده‌اند.

کد خبر 628954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.