تجهیزات رقابتی، اصلی‌ترین دغدغه فدراسیون است!

سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: یکی از موضوعاتی که این فدراسیون را با چالش مواجه کرده، تجهیزات رقابتی است. خیلی مهم نیست که بازیکنان ما پیست رقابت در اختیار داشته باشند اما استفاده از وسایل الکتریکی بسیار واجب است و از نیازهای اولیه هر استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا پورسلمان درباره وضعیت بانوان فعال در رشته شمشیربازی اظهار کرد: طی سال‌های ۹۸،۹۹ و ۱۴۰۰ در اعزام بانوان به مسابقات رده‌بندی، چنان که باید و شاید موفق نبودیم اما تیم‌های ملی تشکیل شد و بانوان در مسابقات کشورهای اسلامی قونیه رتبه خوبی را کسب کردند، امسال نیز دخترانمان را به مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا اعزام کردیم و در عرصه سابر و فلوره موفق به کسب جایگاه سوم آسیا شدیم، بدون تردید به دست آوردن این عنوان و جایگاه، نوید روزهای خوب را برای بانوان کشورمان می‌دهد؛ بر همین اساس فدراسیون شمشیربازی ترغیب شده در این دو عرصه برای بانوان سرمایه گذاری‌های جدی تری را انجام دهد.

وی با اشاره به آغاز اردوهای مسابقات آسیایی هانگژو افزود: باید اردوهای خود را تشکیل می‌دادیم اما رده‌بندی جدیدی از بزرگسالان در اختیار نداشتیم، طی روزهای گذشته مسابقات قهرمانی بانوان را پشت سر گذاشتیم که ملاک دعوت بانوان به اردوهای تیم ملی است؛ همچنین رقابت‌های سابر را برگزار کردیم و در پایان هفته آتی نیز شاهد برپایی مسابقات اپه و فلوره بانوان خواهیم بود که بلافاصله در استان‌های مختلف اردوهای خود را برگزار خواهیم کرد تا بانوان شمشیر باز در شرایط تمرین قرار بگیرند.

استفاده از وسایل الکتریکی از نیازهای اولیه هر استان است

سرپرست فدراسیون شمشیربازی درخصوص تعداد نمایندگان هر استان در تیم ملی عنوان کرد: در بخش جوانان و اپه نمایندگانی را از آذربایجان غربی، اصفهان و مازندران در اختیار داریم؛ در عرصه فلوره نیز بازیکنان ما از یزد، اصفهان و آذربایجان غربی هستند. باید اعلام کنم که در رشته سابر و رده جوانان ملی‌پوشان شمشیربازی از استان‌های مازندران، یزد و اصفهان خواهند بود؛ در رده بزرگسالان رده‌بندی خاصی نداریم و می‌توانیم نفرات برگزیده از مسابقات قهرمانی را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که فدراسیون شمشیربازی را با چالش مواجه کرده تجهیزات رقابتی است؛ خیلی مهم نیست بازیکنان ما پیست رقابت در اختیار داشته باشند اما استفاده از وسایل الکتریکی بسیار واجب است و از نیازهای اولیه هر استان محسوب می‌شود، درحال‌حاضر استان‌هایی مانند گیلان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران و یزد از این تجهیزات بهره‌مند هستند و می‌توانند اردوهای خود را برگزار کنند.

برای بانوان اردوهای برون مرزی در نظر گرفته‌ایم

پورسلمان درباره شرایط تیم کشورمان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد: در حوزه شمشیربازی بانوان و اسلحه اپه توسط زیبا بختی موفق به کسب مدال شدیم و در زمینه سابر و فلوره نیز نزدیک به مدال بودیم؛ به طور کلی عملکرد مطلوبی داشتیم، اگرچه در رشته سابر توقع کسب مدال داشتیم اما درهر حال تلاش می‌کنیم تا شرایط را برای پیشرفت بانوان در مسابقات آسیایی فراهم کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود افزود: یکی از موضوعات اصلی بانوان، زمینه‌های فنی و آموزشی است که طی سال‌های گذشته باید به آن توجه بیشتری می‌شد و ما هم تلاش می‌کنیم تا در بحث آموزش و داوری به خودکفایی و خودآموختگی برسیم و امیدوارم بتوانیم تدارکات خوبی را برای بانوان شمشیرباز در نظر بگیریم؛ همچنین یک اردو در آذربایجان غربی برگزار خواهیم کرد و پس از آن در گرجستان و ترکیه برای سه رشته سابر، اپه و فلوره برنامه خواهیم داشت تا با برگزاری اردوهای برون مرزی در مسابقات پیش رو به موفقیت دست پیدا کنیم.

کد خبر 628944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.