امکان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در بشرویه فراهم شد

فرماندار بشرویه گفت: در پی زلزله ۵.۱ریشتری عصر امروز (شنبه) در بشرویه، امکان اسکان اضطراری در منطقه زلزله‌زده این شهرستان فراهم شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از صداوسیما، حسن علیزاده اظهار کرد: با توجه به سردی هوا و اینکه شهروندان در خارج از منزل هستند، محل اسکان برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ چادر امدادی بین مردم شهرستان توزیع شده است، یادآور شد: گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده بشرویه اعزام شدند. با هماهنگی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اقلام امدادی از شهرستان‌های همجوار به بشرویه ارسال می‌شود.

فرماندار بشرویه گفت: به مردم توصیه می‌شود امشب احتیاط لازم را داشته باشند و خارج از منزل اسکان کنند. در زلزله قبلی به تعدادی از منازل مسکونی روستایی سطح شهرستان خسارت‌هایی ازقبیل ترک‌خوردگی دیوار و شیشه‌شکستگی وارد شده بود که اکنون این روستاها در اولویت ارزیابی قرار دارند.

محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی، نیز اظهار کرد: تماس با دهیاران منطقه زلزله‌زده بشرویه در حال انجام است. با توجه به اجرای تمرین پناه‌گیری و خروج ایمن برای مانور زلزله در محل روستای اصفاک بشرویه تیم‌های امدادی در نزدیکی محل حادثه حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه چهار تیم ارزیاب امدادی در منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در روستاهای کرند و اصفاک برای اسکان حادثه‌دیدگان آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی سطح استان در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند، یادآور شد: مرکز زمین‌لرزه در بین دو روستای کرند و اصفاک بوده است.

کد خبر 628941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.