پرسپولیس_پیکان/ ادامه مسیر صدرنشینی با پیکان؟

پرسپولیس عصر امروز (یکشنبه) به مصاف پیکان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت امروز _یکشنبه چهارم دی‌ماه_ از ساعت ۱۵:۳۰ میزبان پیکان خواهند بود. پرسپولیسی‌ها که پس از وقفه یک ماهه لیگ در واپسین دقایق از شکست در شهرآورد گریختند، حالا برای حفظ تداوم صدرنشینی به دنبال برد در مصاف با دیگر آبی‌پوش تهرانی یعنی پیکان هستند.

شاگردان مجتبی حسینی اما هفته‌ها است که طعم پیروزی را نچشیده‌اند و به نظر می‌رسد برای کسب سه امتیاز در دیدار امروز هم کار بسیار دشواری داشته باشند.

ادامه مسیر صدرنشینی با پیکان؟

پرسپولیس که بیشترین تعداد بازیکن حاضر در جام‌جهانی در قیاس با باشگاه‌های ایرانی را در اختیار داشت، در حالی دوباره به کوران مسابقات بازگشته که فاصله چندانی با از دست دادن صدر نداشت. آن‌ها در شهرآورد نودونهم پایتخت با ضربه سر گئورگی گولسیانی به بازی برگشتند و یک امتیاز ارزشمند را از دربی رفت از آن خود کردند.

با این وجود پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی، رقبای سرسختی را پیش رو دارد. از گل‌گهر آماده این روزها که با امیر قلعه‌نویی فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد گرفته تا رقبای سنتی سرخ‌ها یعنی استقلال، سپاهان و تراکتور همگی نفس‌به‌نفس شاگردان گل‌محمدی پیش آمده‌اند تا نوید لیگی جذاب و البته غیرقابل پیش‌بینی در ادامه فصل را بدهند.

انتخاب مهم یحیی در نوک حمله؛ عبدی یا صفر مهاجم؟

مرخصی عجیب لوکادیا ۴۸ ساعت مانده به دربی شایعات فراوانی را درخصوص این فوروارد گلزن هلندی به وجود آورد و نهایتاً آخر هفته قبل باشگاه پرسپولیس خبر از فسخ یک‌طرفه قرارداد توسط یورگن لوکادیا را منتشر کرد.

جدایی غیرقابل پیش‌بینی لوکادیا در شرایطی رقم خورد که دیگر مهاجم خارجی سرخ‌ها یعنی شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت چند هفته از میادین دور شده بود و از طرفی پرسپولیسی‌ها به درخشش مهاجم فرصت‌طلب هلندی امیدوار بودند تا مشکلات فصول اخیرشان در فاز تهاجمی را رفع کند.

واکنش تاکتیکی گل‌محمدی به نبود دو فوروارد خارجی بازی بدون مهاجم هدف در شهرآورد بود که البته ارمغانش، دبل گولسیانی و تغییر نقشه گلزنی پرسپولیس به ضربات شروع مجدد شد. ب

ا این حال بعید به نظر می‌رسد پرسپولیس در مصاف با رقبا معمولی‌تر از فوروارد در نوک پیکان تهاجمی خود بهره نبرد و چشم به کاشته‌ها و کرنرها بدوزد. باید منتظر ماند دید که یحیی دوباره به مهدی عبدی اعتماد خواهد کرد یا باز هم ترکیب مشابه دربی را به مصاف پیکان می‌فرستد.

هفته‌های سخت در انتظار مجتبی و شاگردان

پیکان با مجتبی حسینی برخلاف فصل قبلی، وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند. آن‌ها از ۱۲ مسابقه گذشته تنها دو پیروزی به دست آورده‌اند که از آن برد، ۹ هفته‌ای زمان سپری شده است‌. پیکانی‌ها پیش از تعطیلات چهار تساوی پیاپی را کسب کردند و هفته قبل بعد از بازگشت از تعطیلات، مغلوب تراکتور شدند.

آن‌ها دو هفته سخت دیگر را هم به ترتیب برابر پرسپولیس و سپاهان پیش رو دارند و اگر نتوانند امتیازات لازم را جمع‌آوری کنند، شاید بتوان آن‌ها را یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر در انتهای نیم فصل اول دانست.

کد خبر 628933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.