به‌دنبال افزایش تعاملات رسانه‌ای با سوریه هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم تجربه مشترک ایران و سوریه است، گفت: مقاومت ملت و دولت سوریه در مقابله با تروریسم اتفاق مهمی است که آن‌طور که شایسته است روایت‌های مناسبی از آن منتشر نشده است. 

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشورمان با همراهی بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ آماده هر گونه همکاری برای تولیدات مشترک در این زمینه هستند.

وی صبح امروز شنبه سوم دی در دیدار با احمد زواو، معاون وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، و تعدادی از مدیران رسانه‌های مختلف سوری که در محل وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به فیلم سینمایی «به وقت شام» و سایر تولیدات اهالی فرهنگ و هنر در وصف مقاومت مردم سوریه در مقابله با تروریسم گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشورمان همانند گذشته از آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در تولیدات مشترک در این زمینه برخوردارند و مجموعه وزارت فرهنگ از هر گونه اقدامی که به افزایش تعاملات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با کشور دوست و همسایه سوریه منجر شود، حمایت خواهد کرد و پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ساختاری گسترده در حوزه رسانه برخوردار است، گفت: به‌دنبال آن هستیم تا تعاملات رسانه‌ای خود را با کشور دوست و برادر سوریه گسترش دهیم و از سوی دیگر، در حال بررسی طرحی برای مقابله با اخبار جعلی هستیم که بتوانیم اقدامات مشترکی را با کشورهای دوست برای این منظور به انجام برسانیم.

تفاهمات همکاری مناسبی میان سانا و ایرنا انجام شد

احمد زواو، معاون وزیر اطلاع‌رسانی سوریه و مدیر خبرگزاری سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، در این دیدار ضمن اشاره به بازدید هیئت همراه سوری از خبرگزاری ایرنا و شهرک‌های سینمایی تهران گفت: طی بازدیدی که از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) داشته‌ایم تفاهمات همکاری مناسبی میان دو طرف انجام شد و قرار بر این شد با کمک و مشاوره همکاران رسانه‌ای در خبرگزاری ایرنا، اقداماتی برای ارتقای سطح فنی خبرگزاری سانا صورت گیرد.

وی به حضور پررنگ هنرمندان سوری در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسئله به فصل جدیدی در همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه فرهنگ و هنر منجر شود.

کد خبر 628918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.