محبوب‌ترین فیلم سال نو میلادی از نگاه مشهورترین منتقدان جهان

«جان‌سخت» فیلم اکشن آمریکایی با بازی بروس ویلیس، محصول سال ۱۹۸۸ به عنوان محبوب‌ترین فیلم کریسمسی معرفی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیلم‌های رومانتیک به‌طور معمول از بیشترین محبوبیت در میان مردم طی دوران تعطیلات برخوردار است و اغلب مردم می‌کوشند هنگام گرد هم آمدن برای لذت‌بخش‌تر کردن لحظات خود، به تماشای فیلم‌های این ژانر بپردازند. با این حال، برخی از مردم نیز مایل هستند متفاوت با سایرین، طی روزهای تعطیل خود، فیلم‌های معروف دنیا را تماشا کنند.

«جان‌سخت» یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود که در روزهای کریسمسی تولید شده است و تعطیلات نقش مهمی در شکل دادن داستان کلی آن ایفا می‌کند. تزئینات، درخت و موسیقی کریسمسی جایگاه ویژه‌ای در جان‌سخت دارد و به همین دلیل، بسیاری از مردم طی تعطیلات سال نو، تماشای این فیلم را حتی به جدیدترین فیلم‌های تولیدشده ترجیح می‌دهند.

جان‌سخت بارها توسط منتقدان مشهور جهان مورد نقد قرار گرفته است و امروزه به عنوان یکی از شاهکارهای فیلم‌های اکشن جهان شناخته شده است. بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که جان‌سخت، دنیای ژانر اکشن را به طور قابل‌توجهی متحول کرده است زیرا برخلاف سایر فیلم‌های اکشن که قهرمانان داستان را افرادی تنومند و قدرتمند تشکیل می‌دهد، قهرمان این فیلم را افسری آسیب‌پذیر و با نقص‌های عملیاتی زیاد به عهده گرفته است.

در واقع، جان‌سخت داستان یک افسر پلیس اهل نیویورک آمریکا است که تلاش می‌کند جان همسر خود و چند شخص دیگر را که به‌وسیله تروریست‌ها در یک مهمانی کریسمس ربوده شده‌اند، نجات دهد. انتقام، مردانگی، تمایزهای جنسیتی و اضطراب‌های آمریکایی حاصل از تسلط بیگانگان از مهم‌ترین درونمایه‌های این فیلم محسوب می‌شود که آن را از سایر فیلم‌های اکشن هم‌عصر خود متمایز کرده است.

اگرچه جان‌سخت به عنوان معروف‌ترین فیلم کریسمسی اکشن آمریکایی شناخته شده است، با این حال همه‌ساله طی تعطیلات ۱۲ روزه سال نو، اغلب به تماشای فیلم‌های اکشن دیگری نیز می‌پردازند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به "اسلحه مرگبار"، "بوسه طولانی شب بخیر"، "بوس بوس بنگ بنگ"، "شب خشونت‌آمیز"، "مرد چاق"، "سواران عدالت"، "فرشته تاریکی"، "گرملین‌ها"، "راکی چهار"، "کثافت" و "کریسمس استثنایی هارولد و کومار" اشاره کرد.

کد خبر 628841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.