رد پای تیم‌های سری آ در پرونده فساد یوونتوس

فساد مالی دوباره باشگاه یوونتوس باعث ایجاد جنجال بزرگی در فوتبال ایتالیا شده که می‌‎تواند اتفاقات تلخ یک دهه پیش را دوباره تکرار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، درحالی‌که طی روز بیستم ژانویه، دادگاه ۹ باشگاه ازجمله یوونتوس برای بررسی اتهامات مالی گشوده خواهد شد، تحقیقات گسترده‌تری درباره فساد در فوتبال ایتالیا در حال انجام است.

درحالی‌که تخلفات مالی ۱۲ باشگاه در آوریل و مه پاک شد، حالا دادستان پرونده یوونتوس اعلام کرده است که مجدداً باید روند بررسی پرونده آغاز شود چراکه مدارک جدیدی در دسترس است. تحقیقات پریسما، ازجمله شنود و اسناد مصادره شده، ممکن است برای تغییر نظر قاضی کافی باشد.

گائتانو آماتو، عضو افتخاری جمهوری ایتالیا اعلام کرده است که کمیسیونی برای بررسی اتفاقات فوتبال و آنچه در باشگاه یوونتوس اتفاق افتاده، تشکیل خواهد شد. داده‌های جدید نشان می‌دهد که شاید آنچه تاکنون کشف شده تنها نوک یک قله یخ باشد و اسناد، مدارک و فسادی ریشه‌ای در پس اتفاقات باشگاه تورین قرار داشته باشد.

آماتو اظهار کرده است: همه شهروندان سزاوار این هستند که بدانند چه چیزی در پشت پرده همه اتفاقات فوتبال در جریان است. ما در حال ارزیابی هستیم که ببینیم آیا شواهد بیشتری از فساد وجود دارد یا خیر. این بررسی‌ها به هیچ باشگاهی وابسته نخواهد بود و تحقیقات ما به صورت مستقل انجام می‌شود.

درحال‌حاضر تحقیقاتی درباره قرارداد ناپولی برای ویکتور اوزیمهن با باشگاه لیل نیز در حال انجام بوده و دادستان ناپل در حال جمع‌آوری مدارک است. هنگامی که این پرونده برای درخواست محاکمه به قاضی ارائه می‌شود، می‌توانیم مجدداً شاهد اسناد و مدارکی فساد انجام شده در رسانه‌ها باشیم.

شائبه‌ای نیز درباره فعل و انفعالات باشگاه‌های آتالانتا و ساسولو وجود دارد. این دو باشگاه چندین بار با یوونتوس ارتباط برقرار کرده‌اند که محل نگرانی است. تحقیقات پریسما می‌تواند از فسادی پرده بردارد که یک مشکل واقعی برای همه باشگاه‌های سری آ، بی و سی ایتالیا باشد، زیرا استفاده از سود سرمایه برای تبادل بازیکنان و افزایش درآمد در ایتالیا به شدت گسترش یافته است.

کد خبر 628837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.