یک شهید و ۱۲ زخمی در حمله سعودی‌ها به صعده یمن

منابع خبری از شهادت یک شهروند یمنی و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر در حمله سعودی‌ها به شمال استان صعده یمن خبر دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه المسیره، ارتش متجاوز سعودی منطقه الرقو در بخش منبه در شمال صعده را گلوله باران کرد که در جریان آن یک شهروند یمنی شهید و ۱۲ نفر دیگر از جمله شماری از مهاجران آفریقایی ساکن یمن زخمی شدند.

این در حالی است که بنا بر اعلام منابع خبری، ائتلاف سعودی در مدت ۲۴ ساعت گذشته نیز استان الحدیده در جنوب یمن را هدف حملات هوایی، موشکی و توپخانه قرار داد.

معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، جمعه شب _دوم دی‌ماه_ هشدار داد: اگر ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی سعودی‌ها به سوی راه حل [برای پایان جنگ] پیش نرود، متجاوزان باید انتظار چیزهایی را داشته باشند که در تمام مراحل این جنگ روی نداده است.

ژنرال جلال الرویشان با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح یمن برای همه سناریوها اظهار کرد: نیروهای مسلح ما ید طولایی برای حمله به اهدافی دارند که ائتلاف سعودی انتظار آن را ندارد، نیروهای ما در هر زمان آماده هستند و این مسئله محدود به دوران تهدید یمن نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تشدید تنش در منطقه در نتیجه مانع تراشی ائتلاف متجاوز، مسؤولیت کامل آن برعهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

معاون نخست‌وزیر یمن با اشاره تلویحی به حمله یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان گفت: عربستان شرایط مناسبی ندارد و یمن در جایگاه ژئوپولتیک خود دارای قدرت تأثیرگذاری بر بازار انرژی است و هرگز این‌گونه نیست که در موقعیتی قرار گیرد که تنها بازنده [این عرصه] باشد.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن _فقیرترین کشور عربی_ آغاز کرد.

این کشورها پس از هفت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند.

آتش‌بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک‌بار تمدید شده بود. تمدید دو ماهه این آتش‌بس یازدهم مردادماه به پایان رسید که دوباره تمدید شد و دهم مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده‌خواهی‌های سعودی‌ها و برآوردن نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

کد خبر 628769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.