طرح حمایتی اشتوتگارت برای جابه‌جایی خانواده‌های کم‌درآمد

شهرداری اشتوتگارت برای سهولت جابه‌جایی اقشار کم‌درآمد شهر، طرح دوچرخه‌های باری را به راه‌ انداخته است که شهروندان می‌توانند کودکان خود را در آن سوار کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر اشتوتگارت در آلمان خدمات کرایه دوچرخه باری را با هدف ویژه برای خانواده‌های کم‌درآمد راه‌اندازی کرد. طبق بیانیه شهر، دوچرخه‌های برقی می‌توانند جایگزین اتومبیل برای بعضی افراد شوند، زیرا فضای بار کافی و همچنین صندلی امن برای کودکان ارائه می‌دهند.

این شهر در مجموع ۶۰ دوچرخه باری الکتریکی ارائه خواهد کرد که ۳۰ مورد از آنها در حال حاضر موجود است و بقیه در فوریه ۲۰۲۳ وارد اشتوتگارت خواهد شد. دوچرخه‌ها تنها از طریق یک طرح اجاره بلندمدت در دسترس خواهند بود و قیمت‌ها به درآمد خانوار بستگی دارد.

به گفته مقامات اشتوتگارت، خرید دوچرخه باری برقی یک امر لوکس به نظر می‌رسد که بعضی از خانواده‌ها نمی‌توانند آن را بپردازند، به‌ویژه با توجه به اینکه بعضی حتی ماشین ندارند. به همین دلیل است که مقامات محلی این اقدام را به عنوان یک پیشنهاد اجتماعی می‌بینند.

طرح حمایتی اشتوتگارت برای جابه‌جایی خانواده‌های کم‌درآمد

دوچرخه‌ها را فقط می‌توان از طریق قرارداد بلندمدت با شهرداری اشتوتگارت اجاره کرد که حداقل شش ماه طول می‌کشد؛ چراکه پیشنهادها اجاره کوتاه‌مدت زیادی در شهر وجود دارد. پس از شش ماه اولیه، قرارداد اجاره دوچرخه‌ها را می‌توان به صورت ماه به ماه فسخ کرد.

در حالی که اجاره دوچرخه‌ها برای همه ساکنان اشتوتگارت باز است، بیشتر برای خانواده‌های کم‌درآمد در نظر گرفته شده است. به همین دلیل است که شهر تصمیم گرفته قیمت اجاره‌بها با درآمد یک خانوار مرتبط شود. بنابراین، اجاره دوچرخه‌ها می‌تواند تا ۲۰ یورو در ماه قیمت داشته باشند.

دوچرخه‌ها دارای یک جعبه حمل‌ونقل بزرگ مجهز به کمربند ایمنی هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی و پایدار برای حمل کودکان تبدیل می‌کند.

کد خبر 628768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.