طرح توجیهی انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق آماده است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: بر اساس درخواست شورای تامین این شهرستان، طرح توجیهی انتقال بازار هفتگی (شنبه‌بازار) به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک‌خان) توسط شهرداری آماده شده است و در جلسه آینده به شورای تامین ارائه خواهد شد.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای تأمین شهرستان بندرانزلی خواسته و مطالبه جدی شهروندان برای انتقال شنبه بازار به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک‌خان) را مطرح کردم، اما برخی از اعضای شورای تأمین قانع نشدند.

وی افزود: رئیس و برخی از اعضای شورای تأمین شهرستان انزلی درخواست کردند که شهرداری طرح توجیهی انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق را آماده کند، در حال حاضر این طرح آماده شده است و در جلسه آینده به شورای تأمین ارائه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی تصریح کرد: شورای تأمین شهرستان برای انتقال شنبه‌بازار به مکان قبلی الزاماتی همچون تأمین روشنایی، احداث سرویس بهداشتی، استقرار آتش‌نشانی و تمهیدات ترافیکی را تعریف کرده بود که این شرایط توسط شهرداری فراهم شده و بازار هفتگی بدون هیچ مشکلی آماده انتقال است.

جعفری خاطرنشان کرد: شنبه‌بازار بندرانزلی، خرداد ۱۳۹۴ پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت، اما پس از این جابه‌جایی مزاحمت‌ها و مشکلاتی به لحاظ سروصدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنان این منطقه ایجاد و باعث رنجش خاطر و شکایت بسیار شهروندان شد.

وی اضافه کرد: در روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب ایجاد می‌شود و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل ترافیک شدید و خطر وقوع تصادف مواجه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی و مالی شهروندان خوب نیست و بسیاری از افراد وسیله نقلیه شخصی ندارند و هنگام رفتن به شنبه‌بازار متحمل هزینه زیادی برای ایاب و ذهاب می‌شوند، اما اگر بازار به مکان سابق منتقل شود، می‌توانند با حمل‌ونقل عمومی و حداقل هزینه به بازار رفت و آمد و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد مردمی و نظارتی به دنبال ایجاد آسایش و رفاه برای شهروندان است، بنابراین انتظار داریم اعضای شورای تأمین شهرستان مطالبه شهروندان برای انتقال شنبه‌بازار به سابق را هرچه سریع‌تر عملیاتی کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 628690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.