قوانین حقوقی مانع به‌کارگیری کارگران فصلی در پروژه‌های عمرانی است

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: با آغاز فصل زمستان حدود ۴۰۰ تن از کارگران فصلی که در حوزه فضای سبز فعالیت داشتند بیکار می‌شوند و قوانین حقوقی مانع از به‌کارگیری این نیروها در دیگر پروژه‌های شهری است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارگران فصلی با آغاز فصل زمستان تا اوایل اردیبهشت با بیکاری مواجه می‌شوند، لذا این مسئله در جلسه اخیر کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در زمان اوج کار حدود ۱۱۰۰ کارگر فصلی وجود دارد و از آنجا که در ماه‌های مختلف سال تعداد نیروها تغییر می‌کند، میانگین کارگران فصلی شهر در کل سال به ۷۳۰ نفر می‌رسد که این آمار نشان می‌دهد حدود ۴۰۰ نفر در این میان بیکار می‌شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: از آنجا که در فصل زمستان نیاز به نیروی انسانی کاهش می‌یابد، در صدد بودیم این تعداد نیرو را که برای مثال پیش از این در حوزه فضای سبز فعالیت داشتند، در سایر پروژه‌های عمرانی شهرداری به‌کار بگیریم، اما موانع حقوقی و قانونی مانع از این کار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مواردی که در این کمیسیون در حال بررسی و پیگیری است، مشکلات اجرای پروژه دره‌گردو است، اجرای پروژه در قسمتی از اراضی که در تملک شهرداری است، در حال انجام است اما مابقی آن معطل واگذاری زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی مانده است که این دستگاه همکاری‌های لازم را جهت اجرای این پروژه با مدیریت شهری ندارد.

کد خبر 628661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.