طرح روسیه برای بازگرداندن زودهنگام خدمه ایستگاه فضایی

 در پی نشت مواد خنک کننده به درون فضاپیمای سایوز، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد به دنبال طرحی برای بازگرداندن زودتر از موعد سه فضانورد به خانه است.

به گزارش ایمنا، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد در حال بررسی طرح نجات برای فرستادن یک فضاپیمای خالی به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است تا سه فضانورد خود را زودتر از موعد مقرر به خانه بازگرداند. این طرح روسیه در پی نشت مایع خنک کننده در فضاپیمای سایوز اعلام شده است.

مقامات سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به "روسکوسموس" و "ناسا" در یک نشست خبری گفتند که همچنان به بررسی این موضوع ادامه می‌دهند که چگونه درست در زمانی که دو فضانورد در حال آماده شدن برای یک پیاده روی معمول فضایی بوده‌اند، سوراخی در کپسول حاوی مواد خنک کننده ایجاد شده است.

هفته گذشته «سرگئی کریکالف» رئیس برنامه‌های فضایی روسیه گفت که این نشت می‌تواند ناشی از یک حمله ریز شهاب‌سنگ باشد. اگرچه وی و همتایانش در ناسا احتمال وجود خرابکاری سخت افزاری یا برخورد یک قطعه کوچک زباله فضایی منجر به بروز سوراخ در کپسول خنک کننده را رد نکرده‌اند.

فضانوردانی که احتمالاً با ارسال یک فضا پیمای خالی قرار است به زمین بازگردند، پیش از این قرار بود در ماه مارس (اسفند) با فضاپیمای سایوز به خانه بازگردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 628649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.