لزوم کاهش ریسک‌ سرمایه‌گذاران در توسعه زیرساخت‌های شهر

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با تاکید بر مشارکت مردم در مسائل خرد و کلان مربوط به توسعه شهر، گفت: زیرساخت‌های کلان شهری را باید از طریق سرمایه‌گذاری مشارکت‌کنندگان توسعه داد از این‌رو باید ریسک‌ افراد شرکت‌کننده در این بخش را کاهش دهیم.

محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بیمه سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان شهرداری برای توسعه زیرساخت‌ها، اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه در شهر راهی جز مشارکت مردم وجود ندارد و به‌طور قطع در بحث توسعه زیرساخت‌های فیزیکی شهر، این موضوع بیشتر مشهود است.

وی با بیان اینکه مردم باید در مسائل خرد و کلان مربوط به توسعه در شهر مشارکت داشته باشند، افزود: زیرساخت‌های کلان شهری را باید از طریق سرمایه‌گذاری مشارکت‌کنندگان توسعه داد از این‌رو باید ریسک افراد شرکت‌کننده در این بخش را کاهش دهیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از این ریسک‌ها ممکن است کندشدن کار در بوروکراسی‌های اداری مرتبط با مسائل دولتی باشد؛ به عنوان مثال ممکن است پروانه ساختمانی صادر شده از طرف شهرداری مشکل پیدا کند، مجوزهایی که سرمایه‌گذاران برای انجام کارهای مربوطه در زمان خاص خود از دستگاه‌های دیگر لازم دارند، به آنها داده نشود یا پس از دریافت این مجوزها حتی در زمان خاص خود، مشکلاتی بروز دهد و سرمایه‌گذار با مباحث مادی پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور رفع این مشکلات باید بیمه خاصی را برای این مهم در نظر بگیریم تا زمانی‌که مشارکت‌کننده دچار مشکلاتی از این قبیل شد، از آن حمایت کنیم، از این‌رو در حال رایزنی با چند بیمه‌گذار اصلی هستیم و مذاکرات اولیه در این خصوص تا حدودی پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه امید است تا در این موضوع به نتیجه مطلوب برسیم و بتوانیم ریسک‌های ناشی از اقدامات بوروکراسی را از سرمایه‌گذاران به سمت شهرداری ببریم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار باید مطمئن شود به جز دغدغه موارد مرتبط با مسائل فنی و اقتصادی خود در این زمینه با عارضه دیگری روبه‌رو نخواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه این اقدام شهرداری تمایل بیشتری برای همکاری سرمایه‌گذاران با این سازمان جهت توسعه زیرساخت‌ها ایجاد خواهد کرد، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع را به انجام برسانیم تا مردم با خیالی آسوده در این مشارکت حضور پیدا کنند و این امر بتواند به افزایش کیفیت زندگی آنها کمک کند.

کد خبر 628562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.