ادعای ارسال مهمات از سوی پیونگ یانگ به روسیه کذب است

وزارت خارجه کره شمالی بامداد جمعه در بیانیه‌ای ادعای آمریکا درباره ارسال مهمات از سوی این کشور به روسیه را رد کرد و آن را خبری کذب خواند.

به گزارش ایمنا وبه نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد وزارت خارجه این کشور گزارش‌های ارسال و تحویل مهمات به روسیه را رد کرده و آن را بی اساس خوانده و آمریکا را به دلیل ارائه سلاح‌های مرگبار به اوکراین محکوم کرده است.

رسانه‌های ژاپنی پیشتر گزارش دادند که کره شمالی ماه گذشته مهماتی از جمله گلوله‌های توپخانه را از طریق قطار به روسیه ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای گفت: گزارش دروغ رسانه‌های ژاپنی مبنی بر ارسال مهمات کره شمالی به روسیه بی اساس است و ارزش هیچ گونه اظهارنظر یا توضیحی را ندارد.

وی افزود: پیونگ یانگ در موضع اصولی خود درباره «معامله تسلیحاتی» بین کره شمالی و روسیه که هرگز اتفاق نیفتاده است، بدون تغییر باقی می‌ماند و این آمریکا است که با تحویل انواع سلاح‌های کشنده به اوکراین خونریزی و ویرانی به ارمغان می‌آورد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای جداگانه از تلاش آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی این کشور انتقاد کرد.

این وزارتخانه افزوده است: کره شمالی قبلاً و به وضوح هشدار داده است که چنین تلاش احمقانه آمریکا ممکن است پیامدهای بسیار نامطلوبی را به دنبال داشته باشد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت که کره شمالی به گروه واگنر سلاح ارسال کرده است.

پیش از این، آلن استوز معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور صنعتی و امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه واگنر یکی از بدنام‌ترین سازمان‌های مزدور در دنیاست که فعالانه مرتکب جنایت و نقض حقوق بشر در اوکراین می‌شود.

وی افزود: امروز ما به بازیگران غیردولتی که ابزار بی‌رحمی در دست ارتش متزلزل پوتین شده‌اند، این پیام روشن را می‌رسانیم که وزارت بازرگانی هیچ تعللی برای اقدام علیه آنها نخواهد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ گروه واگنر را به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده بود و اکنون به عنوان یک کاربر ابزارهای نظامی شناخته شده و دسترسی آن به فناوری‌هایی که تجهیزات نظامی آمریکا در آنها بکار رفته باشد، محدود می‌شود.

این اقدام به عنوان نشانه حمایت از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که به آمریکا سفر کرده، در نظر گرفته شده است.

کد خبر 628550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.