انتظار طولانی برای بهره‌برداری از کنارگذر شمالی/تشکیل قرارگاه آب در شهرداری اصفهان

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ساماندهی و بهسازی بوستان‌های محلی در منطقه ۵ اصفهان» «گُذری بر گندمان» «اراک در مسیر احداث پارک‌های موضوعی» «تحقق ۷۰ درصد پروژه‌های محله‌محور در منطقه ۱۲ اصفهان» «گلایه شهروندان پوئینک قرچک از نبود شبکه فاضلاب» «برگزاری ویژه‌برنامه یلدای مهربانی در منطقه ۹ اصفهان» «قابت شهرها برای استفاده از پساب فاضلاب / بار میکروبی پساب‌های شهری بالا است» «انتظار طولانی برای بهره‌برداری از کنارگذر شمالی» «بهره‌برداری از آزمایشگاه علت‌یاب حریق تا پایان سال / تشکیل قرارگاه آب در شهرداری اصفهان» «جاده در خاموشی» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهر و کلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

ساماندهی و بهسازی بوستان‌های محلی در منطقه ۵ اصفهان

حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌ها منطقه پنج شهرداری اصفهان قرار دارد، گفت: به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سرانه مطلوب فضای سبز، بوستان‌های محلی بهسازی و ساماندهی می‌شود.

گُذری بر گندمان

«گُذری بر گندمان» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

گندمان از شهرهای توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال‌وبختیاری است. این شهر مرکز بخش گندمان است که تا مرکز استان ۷۵ کیلومتر فاصله دارد و دارای ظرفیت‌های بالقوه به ویژه در حوزه گردشگری است.

توجه به اهداف زیست‌محیطی در منطقه گردشگری گندمان به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری، مهمترین اصل بوده است که با توجه به اهمیت ملی و منطقه‌ای تالاب گندمان در کشورمان ایران و اهمیت بین‌المللی آن به عنوان یکی از سایت‌های مهم زیست و جلب پرندگان مهاجر، ضرورت رشد این شهر بیش از پیش احساس می‌شود.

در گندمان، فرصت‌ها و تهدیدها در هر بخش وجود دارد، این شهر در حال حاضر از نقاط قوت چندان درخشانی برخوردار نیست و به علت محرومیت و انزوا، از نقاط ضعفی حدود دو برابر نقاط قوت رنج می‌برد، در حالی که بیشترین فرصت را جهت توسعه کالبدی و فضایی دارد.

اراک در مسیر احداث پارک‌های موضوعی

«اراک در مسیر احداث پارک‌های موضوعی» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

وحید ایرجی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک در این خصوص با بیان اینکه احداث پارک‌های موضوعی در شهر برای ایجاد نشاط اجتماعی، ارتقای کیفیت فضا و مبلمان شهری ضروری است، گفت: پیش از این فضای سبز شهر اراک به صورت نوار جنگلی بود و پارک طراحی شده‌ای در شهر نداشتیم، از این رو بازتعریف و بازطراحی پارک‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: در این راستا و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی پارک شقایق با موضوع سلامت و سالمند و پارک شهید محمدی با موضوع فرهنگ و هنر در مراحل پایانی طراحی قرار دارد.

احمد حسنی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک اظهار می‌کند: کمبود امکانات تفریحی یکی از چالش‌های این شهر بوده که طی سال‌های اخیر به طور جدی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه می‌کند: بازطراحی پارک‌های موجود و طراحی پارک‌های موضوعی جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی فضاهای شهری و افزایش تفریح و نشاط شهروندی در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گرفته است.

تحقق ۷۰ درصد پروژه‌های محله‌محور در منطقه ۱۲ اصفهان

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مباحث مهم مدیریت شهری، محله‌محوری است، گفت: حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های محله‌محور در این منطقه انجام شده است، اما همچنان محله‌هایی همچون عاشق‌آباد، امین یا ناصرخسرو نیاز به بازآفرینی مجدد دارد.

گلایه شهروندان پوئینک قرچک از نبود شبکه فاضلاب

«گلایه شهروندان پوئینک قرچک از نبود شبکه فاضلاب» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

قرچک با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شرق استان تهران قرار دارد. یک مشکل ۱۲ ساله در منطقه پوئینک قرچک به دلیل نبود شبکه فاضلاب و انبوه‌سازی گسترده وجود دارد. شهروندان پوئینک با نم‌زدگی و پس‌زدگی آب فاضلاب در منازل روبه‌رو هستند و مشکل اصلی را نبود شبکه فاضلاب می‌دانند.

شهروندان می‌گویند نشست چاه و بوی فاضلاب در منازل به مشام می‌رسد و بسیار آزار دهنده است. قرار است این مشکل ۱۲ ساله توسط شهرداری قرچک و با همکاری اداره آب و فاضلاب جنوب شرق تهران هرچه سریع‌تر حل شود.

محسن خرمی‌شریف، شهردار قرچک در این خصوص، گفت: اواخر دهه ۱۳۶۰ توسط مسکن و شهرسازی ۱۵۰۰ واحد مسکونی در محله پوئینک قرچک ساخته شد، اما در ابتدای ساخت این واحدها زیرساخت لازم برای دفع فاضلاب فراهم نشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای رفع این مشکل با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان حفر چاه جذبی و نصب دستگاه پکیج را در دستور کار قرار داد و اکنون بخشی از عملیات حفر چاه‌های جذبی در حال اجرا است.

برگزاری ویژه‌برنامه «یلدای مهربانی» در منطقه ۹ اصفهان

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های شب یلدا با عنوان «یلدای مهربانی» با شعار «طعم خوش در کنار هم بودن»؛ گفت: بلندترین شب سال که با نام شب یلدا در میان ایرانیان شناخته می‌شود از دیرباز بهانه‌ای برای برگزاری دورهمی‌های جمعی و خانوادگی است.

وی افزود: شب یلدا از جشن‌های اصیل ایرانی به‌شمار می‌رود که بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله‌رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تاکید اسلام نیز بوده است، در این راستا شهرداری منطقه ۹ نیز با رویکرد خانواده‌محوری نگاه ویژه‌ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.

رقابت شهرها برای استفاده از پساب فاضلاب / بار میکروبی پساب‌های شهری بالا است

تصفیه فاضلاب به‌کارگیری مجموعه‌ای از روش‌ها و فرآیندها به منظور حذف آلودگی‌های فاضلاب است، روش‌های تصفیه فاضلاب به کمک این فرآیند می‌آید و موجب استفاده مجدد از پساب تصفیه شده برای مصارفی از قبیل کشاورزی، آبیاری فضای سبز و شرب می‌شود.

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و تغییر در سبک زندگی انسان‌ها، میزان مصرف آب افزایش پیدا کرده است، از سوی دیگر با توجه به بحران کم‌آبی، ضرورت بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آن موجب شده است تا موضوع تصفیه فاضلاب به مسئله‌ای حیاتی تبدیل شود، در صورتی که روش‌های تصفیه فاضلاب به درستی انجام نشود، تأثیرات منفی و مخرب زیادی برای محیط زیست به خصوص در سطح شهرها خواهد داشت.

در گفت‌وگو با جهانگیر عابدی کوپایی، استاد تمام و رئیس پژوهشکده آب دانشگاه صنعتی اصفهان روش‌های تصفیه فاضلاب، افزایش ذخیره آب در نواحی شهری، بالا رفتن کیفیت پساب و نحوه بهره‌برداری از پساب فاضلاب بررسی شد.

انتظار طولانی برای بهره‌برداری از کنارگذر شمالی

«انتظار طولانی برای بهره‌برداری از کنارگذر شمالی» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

عملیات اجرایی کنارگذر شمالی کرج از تیرماه ۹۵ آغاز شد و قرار بود طی چهار تا پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد، در ابتدای کار شهرداری کرج متولی اجرا و تأمین منابع مالی پروژه شد که با توجه به حجم کار نتوانست از عهده هزینه‌ها بربیاید؛ شش سال از آن زمان می‌گذرد و طرح هنوز به اتمام نرسیده است.

کنارگذر شمالی کرج که قرار است به نام بزرگراه شهید سلیمانی افتتاح شود، با ارتفاعی حدود ۱۳۲ متر دومین پل بلند کشور محسوب می‌شود. این پروژه از بزرگترین و کلیدی‌ترین طرح‌های عمرانی شهر کرج محسوب می‌شود که ۲۳ تقاطع، دسترسی و پل برای آن طراحی شده است؛ پل تقاطع رودخانه کرج یا پل بیلقان از آن جمله است.

مهرداد کیانی، سرپرست شهرداری کرج در این خصوص گفت: طبق وعده‌ای که در نخستین روز حضورم در شهرداری دادم، این پروژه و قطار شهری کرج در اولویت کاری مدیریت شهری است.

وی افزود: اقدامات انجام شده در راستای توسعه و پیشرفت فنی طرح مورد بررسی قرار گرفته و موانع شناسایی شده است.

علی رحیم‌خانی، مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال کنارگذر شمالی کرج با اشاره به طولانی شدن عملیات اجرایی این پروژه، اظهار کرد: در پروژه‌های خارج شهری معمولاً مشکل تملکات وجود ندارد در حالی که عبور تمام مسیر پروژه بزرگراه شمالی از محدوده شهر کرج و حریم آن و وجود معارضان ملکی متعدد است که موجب شده بخش مهمی از منابع مالی پروژه صرف تملکات شود.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۸/۶ کیلومتر طول بزرگراه، ۱۴ کیلومتر آن آزادسازی شده و ۴/۶ کیلومتر آن باقی مانده است؛ یکی از پر هزینه‌ترین تملکات طرح در محدوده عظیمیه انجام شده و ساختمان لیدوما از شاخص‌ترین آنها است.

بهره‌برداری از آزمایشگاه علت‌یاب حریق تا پایان سال / تشکیل قرارگاه آب در شهرداری اصفهان

«بهره‌برداری از آزمایشگاه علت‌یاب حریق تا پایان سال / تشکیل قرارگاه آب در شهرداری اصفهان» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در هشتمین برنامه تلویزیونی «۳۶۵ شبانه روز به احترام مردم اصفهان» با بیان اینکه یکی از عرصه‌های حمل‌ونقل شهری، ناوگان تاکسیرانی است، اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار تاکسی شهری در اصفهان فعال است که نیمی از آنها تاکسی پلاک زرد و نیمی دیگر تاکسی سرویس و تاکسی تلفنی است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری قرارگاه آب باهدف پیگیری مشکلات آبیاری فضای سبز اصفهان تشکیل شده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون مترمربع فضای سبز در شهر اصفهان داریم که باید حفظ شود، از این مقدار حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر اصفهان است که ۳۲ درصد از کل فضای سبز یعنی هشت میلیون مترمکعب از طریق پساب آبیاری می‌شود.

جاده در خاموشی

«جاده در خاموشی» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

مسیر گلشهر به گلپایگان یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد و در عین حال ناایمن کشور است که در نزدیکی مناطق شهری و نواحی روستایی قرار گرفته و تا امروز اقدامی در راستای ایمن‌سازی مسیر انجام نشده است؛ این محور در تاریکی مطلق به سر می‌برد.

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر در این خصوص گفت: طبق تفاهم‌نامه با اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، اجرای روشنایی با اداره راهداری است، به طور مستمر پیگیر این موضوع هستیم و حتی فرماندار گلپایگان پیگیر این مسئله از اداره راهداری استان شده است.

محمد فیضی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان گلپایگان با بیان اینکه این اداره به تعهداتش در خصوص ایمن‌سازی جاده مواصلاتی گلشهر عمل کرده است، خاطرنشان کرد: عملیات تعریض آسفالت محور گلشهر حد فاصل محله کنجدجان تا فیلاخص در دو طرف محور به طول ۲۸۰۰ متر و عرض ۲.۵ متر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای روشنایی بلوار، تاکید می‌کند: در حال حاضر هیچ‌گونه اعتباری برای تأمین روشنایی مسیر وجود ندارد و لازم است نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه اعتبار لازم را جذب کنند.

کد خبر 628504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.