آزادسازی کامل بخشی از رودخانه مرکزی یزد

مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان اینکه طرح اجرایی رودخانه یزد تدوین شده است، گفت: آزادسازی کامل بخشی از رودخانه مرکزی شهر توسط شهرداری انجام شده است.

سیدابوالفضل کشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت مسیل (رودخانه یزد) و اقداماتی که برای آزادسازی آن انجام شده است، اظهار کرد: طرح اجرایی این مسیل آماده شده است.

وی افزود: پس از آنکه آزادسازی کامل این رودخانه انجام شد، مباحث حقوقی آن نیز توسط آب منطقه‌ای به صورت کامل برطرف و حریم آن آزادسازی شد و کار مطابق با طرح انجام می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد خاطرنشان کرد: در مرحله نخست و با توجه به اهمیت آزادسازی، شهرداری مسائل حقوقی بخشی از آن را به سرعت برطرف کرد و آزادسازی انجام شد، اما مطابق قانون دیگر بخش‌های راه باید توسط آب منطقه‌ای برطرف شود تا بتوانیم مسیر رودخانه را به صورت کامل آزادسازی کنیم.

کشفی تصریح کرد: طول طرح در نظر گرفته شده رودخانه نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ متر است و در حال حاضر و در بخش اول دیواره‌چینی، کف‌سازی و حتی نورپردازی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به وقوع دو سیل و احتمال تکرار دوباره هیچ‌گونه وسیله‌ای در مسیر رودخانه قرار نمی‌گیرد تا هنگام وقوع این وسایل به عاملی برای بسته شدن مسیر تبدیل نشود.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد افزود: برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا این مسیر در شرایط عادی به عنوان پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای شهروندان مورد استفاده قرار گیرد و خطری به لحاظ تردد خودروها برای مردم ایجاد نکند.

کد خبر 628457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.