میزبانی مرکز علوم و ستاره‌شناسی شهرداری سمنان از شهروندان در بلندترین شب سال

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی شهرداری سمنان گفت: هشتمین نشست باشگاه نجوم با موضوع طولانی‌ترین شب سال از دیدگاه نجوم در شب یلدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا دانشگر در این نشست با ارائه توضیحات علمی و نجومی در خصوص شب یلدا و نقطه انقلاب زمستانه به شهروندان علاقه‌مند و میهمان هشتمین نشست باشگاه نجوم، اظهار کرد: حکایت یلدا از وضعیت خورشید در آسمان ایجاد می‌شود، جایی که خورشید در حرکت سالیانه خود در اول زمستان در جنوبی‌ترین نقطه شرق طلوع و در جنوبی‌ترین نقطه غرب، غروب می‌کند.

وی افزود: به دلیل کم شدن زاویه حرکتی خورشید در آسمان در این زمان شاهد انقلاب زمستانی و بلندترین شب و کوتاه‌ترین روز سال هستیم.

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: از فردای شب یلدا، ارتفاع خورشید مجدداً افزایش می‌یابد و غلبه خورشید بر تاریکی آغاز می‌شود که از آن به زایش خورشید یاد می‌کنند، از این زمان به بعد طول روزها بیش‌تر و شب‌ها کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش ایمنا، چهارشنبه سی‌ام آذرماه هشتمین نشست باشگاه نجوم سمنان با موضوع طولانی‌ترین شب سال از دیدگاه نجوم و با نام "حکایت شب یلدا از زبان نجوم" به میزبانی مرکز علوم و ستاره شناسی شهرداری سمنان برگزار شد.

در پایان این نشست شهروندان علاقه‌مند به علوم و نجوم، سیارات مشتری، زحل و مریخ را با تلسکوپ رصد کردند.

کد خبر 628447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.