اطلاعیه شهرداری شهرکرد در خصوص فعالیت سامانه بارشی از اواسط امروز

شهرداری شهرکرد در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از اواسط امروز پنجشنبه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی پر شدت از اواسط امروز _ پنجشنبه یکم آذرماه_ در سطح استان، شهرداری شهرکرد اطلاعیه‌ای جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات برای شهروندان صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

" با توجه به آغاز بارش‌ها و برودت هوا از شهروندان تقاضا می‌شود قبل از شروع بارندگی پشت بام ساختمان و ناودان‌های خروجی آب را بازدید و پاکسازی کنند.

منازلی که شیروانی هستند حتماً قبل از بارندگی از پشت بام بازدید به عمل بیاید تا سبب نفوذ آب به درون ساختمان و تخریب ساختمان نشود.

هنگام بارندگی شدید حتی‌الامکان از بیرون رفتن افراد خردسال و سالخورده از منزل جلوگیری شود و در صورتی که شهروندان مجبور به ترک منزل یا محل سکونت خود هستند و هنگامی که هشدار بارندگی منتشر می‌شود حتماً جریان برق، آب و گاز را قبل از خروج قطع کنند و اگر پیاده هستند از نقاط و معابری که در آن احتمال آب‌گرفتگی است، عبور نکنند.

شهروندان باید از قرار دادن زباله‌های خود در مسیرهای آب باران، جوی و جداول خودداری کنند. مصالح ساختمانی واقع در معابر و جلوی درب منازل باید جمع‌آوری شود.

در ساختمان‌هایی که سطح حیاط از کف ساختمان بالاتر است جهت جلوگیری از ورود آب به درون ساختمان حتماً باید کیسه‌های شن در منزل آماده باشد و شهروندان در نخستین فرصت پس از مشاهده آب‌گرفتگی پشت‌بام یا درون ساختمان با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تماس حاصل کنند.

شهروندان از توقف و پارک خودرو در زیر درختان کهنسال و تنومند، تابلوهای تبلیغاتی و حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره به خصوص ساختمان‌هایی که دارای داربست هستند، جدا خودداری کنند.

به منظور تسهیل در پاکسازی معابر پوشیده از برف توسط عوامل شهرداری، از پارک کردن خودروها در زیر درختان و حاشیه معابر جداً خودداری و با توجه به احتمال لغزندگی معابر از وسایل حمل‌ونقل عمومی درون شهری استفاده شود.

جهت جلوگیری از شکسته شدن شاخه‌های درختان و تأمین امنیت شهروندان، تقاضا می‌شود شهروندان برای تکاندن برف درختان همکاری لازم را با شهرداری شهرکرد داشته باشند.

شهروندان در صورت بروز خطر و مشاهده آب‌گرفتگی معابر، با سامانه مردمی ۱۳۷ تماس حاصل کنند. "

کد خبر 628426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.